سفر رادیویی «هرمزگان» 

سفر رادیویی «هرمزگان» 

«هفته‌های ایرانی»در بیست و دومین سفر استانی،ازاستان هرمزگان ودیدنی‌هاو شنیدنی‌های این استان می‌گوید.جاذبه‌های گردشگری هرمزگان باتوجه به موقعیت جغرافیایی‌ بسیارغنی ومتنوعش،باعث جذب گردشگران‌داخلی‌وخارجی فراوانی‌شده است.

هرمزگان از استان‌های جنوبی ایران است و در شمال تنگه هرمز قرارگرفته و با ۶۸ هزار کیلومترمربع مساحت از نظر وسعت هشتمین استان کشور است. هرمزگان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از جنوب شرقی با استان سیستان و بلوچستان و از جنوب با آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان همسایه است. استان هرمزگان ۱۳ شهرستان به نام‌های ابوموسی، بستک، بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد، رودان، قشم، پارسیان، میناب، خمیر، بشاگرد و سیریک و ۱۴ جزیره به نام‌های قشم، ابوموسی، کیش، لاوان، هندورابی، ماران (شیدرو)، لارک، هرمز، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فرور بزرگ و فرور کوچک دارد. در ادامه طرح هفته‌های فرهنگی رادیو ایران تا هفتم اردیبهشت یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان هرمزگان باشید.

موسیقی ایرانی بر بال صبا
«کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی‌محور این شبکه رادیویی است که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی بسته شنیداری جالبی را هر شب تقدیم شنوندگان می‌کند.این برنامه در هر قسمت با انتخاب یک وجه مشترک، ترانه و موسیقی را به هم کوک می‌زند. کوک آوا در هفته جاری سراغ دستگاه‌های موسیقی ایرانی می‌رود و در هر قسمت با معرفی یک دستگاه گلچینی از ترانه و موسیقی را تقدیم مخاطبان می‌کند.دستگاه‌های موسیقی ایرانی یا به شکل خلاصه دستگاه اصطلاحی در موسیقی سنتی ایرانی است که به مجموعه‌ای از چند نغمه (گوشه) گفته می‌شود که با هم در گام، کوک و فواصل نت هم‌آهنگی دارند.امشب کوک آوا با گلچینی از ترانه و موسیقی در دستگاه شور همراه مخاطبان می‌شود. شور یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه‌ها در موسیقی ایرانی است که علاوه بر جای‌دادن گوشه‌های مفصل و مهمی در خود نظیر: سلمک، شهناز، حسینی، قرچه و رضوی، دارای متعلقاتی مانند ابوعطا، بیات ترک، دشتی، افشاری و بیات کرد نیز است.این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت ۶ و 15 دقیقه به تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی تقدیم مخاطبان رادیو صبا می‌شود.

تاریخ فانتزی
مجموعه نمایشی «هیس هیچی نیس!» که به‌تازگی راهی آنتن شبکه دو‌سیما شده است، فضایی فانتزی با روایتی کمدی دارد که با این رنگ و لعاب تصویری و همچنین متن پرجزئیات می‌تواند مخاطبان نوجوان را با خود همراه کند.