دعوت جهانی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی

دعوت جهانی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:«بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی‌بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و محاکمه عوامل نسل‌کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل‌گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم‌ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی‌سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال‌زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که به‌رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از همنوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان‌دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به‌پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آن‌که چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها منجر شود. 

جدیدترین تحولات در مذاکرات آتش‌بس غزه
یک منبع در مقاومت فلسطین خبر داد که تل‌آویو در مواضع خود در‌خصوص برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا، تغییراتی اعمال کرده است.این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده به شبکه المیادین گفت طرف اسرائیلی مجبور شده در پیشنهادی که اخیرا به میانجیگران ارائه کرده است، تغییراتی ایجاد کند.مذاکراتی غیرمستقیم با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا، در پایتخت مصر در جریان است که طی چند ماه گذشته هیچ نتیجه‌ای به‌دنبال نداشته است.گفته شده مقامات اسرائیلی، دیروز در جلسه‌ای در قاهره در‌خصوص تداوم مذاکرات با حماس، مواضع خود را به مصر به‌عنوان میانجی این مذاکرات اعلام کردند.منبع مذکور در گفت‌وگو با المیادین در این باره گفت: «اشغالگران بعد از آن‌که به این نتیجه رسیدند مخالفت حماس و مقاومت با پیشهاد اخیرشان حتمی و قطعی است، [در مواضع خود] تغییرات ایجاد کردند.»این منبع خبر داد حماس به مصر اطلاع داده هر‌گونه پیشنهاد جدید از سوی اسرائیل را که شامل آتش‌بس در غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این منطقه نباشد، قبول نخواهد کرد.حماس تاکنون بارها اعلام کرده که در صورتی به تبادل اسرا با تل‌آویو خواهد پرداخت که آتش‌بس کامل در نوار غزه برقرار شود و نیروهای اسرائیلی به‌طور کامل از غزه خارج شوند.

عقب‌نشینی بایدن از تحریم گردان صهیونیست
پس از آن‌که اخباری از قصد آمریکا برای تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی به‌دلیل نقض حقوق‌بشر فلسطینیان در کرانه باختری منتشر شد، یک شبکه آمریکایی از صرف‌نظر رئیس‌جمهور آمریکا از این تصمیم خبر داده است.
به گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی نیوز؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان این کشور با محتوای ارزیابی دولتی آمریکا نوشته است، دولت بایدن تشخیص داده که سه گردان نظامی مرتبط به ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب «نقض فاحش حقوق‌بشری» علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری شده‌اند اما بدون در نظر گرفتن این شرایط، به‌واسطه آن‌که رژیم صهیونیستی متعهد شده گام‌هایی را برای رسیدگی به این موضوع انجام دهد، این گردان‌ها واجد شرایط دریافت کمک‌های نظامی آمریکا خواهند بود و تحریم نمی‌شوند.طبق گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، بلینکن در این نامه نوشته است، دولت آمریکا «ارسال هرگونه کمک آمریکا را به تعویق نمی‌اندازد و اسرائیل می‌تواند کل مبلغی را که کنگره تخصیص داده، دریافت کند.»
این در حالی است که اخیرا، وبگاه آکسیوس و به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرده بود که بلینکن قصد دارد تحریم‌هایی را علیه گردان نتزاه یهودا وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی به‌دلیل نقض حقوق‌بشر در کرانه باختری اعلام کند که موجی از انتقادات مقام‌های صهیونیست را به همراه داشت.