صعود با استرس

تیم ملی فوتسال درضربات پنالتی فینالیست شد

صعود با استرس

چیزی نما‌نده بودکه رقابت‌های فوتسال 2024آسیا،یک شگفتی بزرگ رادرنیمه‌نهایی با شکست ایران مقابل ازبکستان به‌خودببیندامادرخشش باقرمحمدی‌که به تنهایی دو ضربه پنالتی ازبک‌ها را مهارکرد،راه صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال جام‌ملت‌هاراباز کرد.

 دیدار دو تیم ایران وازبکستان که بیش از دو ساعت ونیم به طول انجامید، استرس زیادی به دوستداران فوتسال وارد کرد.این رقابت نزدیک و نفسگیر در وقت‌های قانونی واضافی با تساوی 3-3 به پایان رسید تا کار صعود به ضربات پنالتی کشیده شود.این درحالی بود که تیم ملی فوتسال کشورمان در جریان بازی،نمایش برتری نسبت به ازبکستان داشت و بادراختیار داشتن توپ و میدن،بارها این شانس را داشت که با زدن گل برتری، کاررایکسره کند.درپنالتی‌ها از6ضربه ایران5توپ تبدیل به گل شد وتنها سعید احمدعباسی، که بهترین گلزن تیم بود، پنالتی خود را از دست داد. درمقابل، ضربات اول و آخرازبکستان توسط باقر محمدی مهارشد تا تیم ملی فوتسال ایران برای پانزدهمین باردر17دوره جام ملت‌ها راهی دیدار نهایی شود.برد در مقابل ازبکستان هم نخستین برد تیم ملی فوتسال ایران در ضربات پنالتی در جام ملت‌های آسیا بود. دیدار نهایی فوتسال قهرمانی آسیا را دو تیم ایران و تایلند روز یکشنبه‌(فردا) ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار می‌کنند و دیدار نهایی هم بین تیم‌های ازبکستان و تاجیکستان برگزار می‌شود. 
 
صعود نفسگیر تایلند به فینال 
دراولین بازی مرحله نیمه‌نهایی که روزگذشته بین تایلند میزبان وتاجیکستان انجام شد،تماشاگران یکی اززیباترین وجذاب‌ترین بازی‌های این جام را شاهد بودند. تاجیکستان که با کنار زدن تیم قدرتمند ژاپن در مرحله گروهی، به عنوان پدیده این مسابقات خودش را معرفی کرده بود، در آستانه خلق دومین شگفتی این مسابقات بود.  تیم‌ملی فوتسال تاجیکستان که برای اولین بار در تاریخ این مسابقات به این مرحله رسیده و جواز حضور در جام جهانی فوتسال را نیز به دست آورده بود، توانست با نتیجه 3 بر یک از میزبان این مسابقات پیش بیفتد. اماتشویق فراوان هواداران تایلندی وجو فوق‌العاده سالن برای تاجیک‌هابه کابوس تبدیل شدوآنها فقط توانستند تا قبل از پایان بازی، نتیجه را به تساوی بکشند. بازی در وقت‌های اضافه نیز باهمین نتیجه دنبال شد تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده اولین تیم راه یافته به بازی فینال باشد. ضربات پنالتی نیز با حساسیت بالایی دنبال شد و درنهایت این میزبان بود که با درخشش گلر خود توانست با نتیجه 6 بر 5 پیروز شود وبه فینال این بازی‌ها برسد. این برای سومین باراست که تایلند به فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا می‌رسد.آنها در سال‌های 2008 و2012 نیز سابقه رسیدن به فینال راداشتند.درسال2008 ودربازی‌هایی که به میزبانی تایلند برگزار می‌شد، تیم‌ملی ایران با پیروزی 4 برصفر در بازی فینال به قهرمانی رسید. تایلندی‌ها سال2012 نیز درامارات به بازی فینال رسیدنداما مقابل ژاپن با نتیجه سنگین 6 بر یک شکست خوردند.به غیر از این دونایب قهرمانی، تایلندی‌ها پنج باربه مقام سوم و یک بار به مقام چهارمی در جام ملت‌های آسیا رسیده‌اند.