قیمت بیت‌کوین کاهش یافت

قیمت بیت‌کوین کاهش یافت

قیمت بیت‌کوین روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲‌هزار و800 دلار رسید و اکنون حدود ۶۳‌ هزار و 700 دلار معامله می‌شود.

 به گزارش کوین‌دسک، ارزش بیت‌کوین در روزپنجشنبه هفته گذشته تا کمتراز۶۳هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.گزارش اولیه دولت آمریکا درمورد اقتصاد این کشور درسه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6درصد بوده است،یعنی کمتراز2.5درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند وبسیار پایین‌تر از3.4درصد رشد درسه ماهه پایانی ۲۰۲۳‌؛ ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز در تمام بازارها تأثیر بگذارد. شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله ۵۰۰‌s&p و نزدک روز خود را با ۲ درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه ۱۰ساله خزانه‌داری آمریکا هم تا 4.73درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است. قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴درصدی به ۶۲‌هزار و 800 دلار رسید و بعد تا ۶۳ هزار و 700 بالا آمد. ارزش اتر هم ۴ درصد کاهش یافته و حدود ۳۱۰۰ دلار معامله می‌شود. 

شکست آمریکا برای مهار هواوی
تحلیل‌های مستقل نشان داد که جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که سال گذشته رونمایی شد و توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد. سری پورا ۷۰ که هفته گذشته توسط هواوی معرفی شد، باعث نگرانی مقامات آمریکایی شد که از نظر آنها، تراشه هفت نانومتری، فراتر از توانمندی‌های چین است.  هواوی از زمان معرفی مدل «میت» در آگوست سال گذشته، حیات دوباره را تجربه کرده و سوار بر موج ستایش از توانایی این شرکت برای تحقق نیمه‌رسانای پیشرفته با وجود تشدید محدودیت‌های صادرات فناوری آمریکا شده است. طبق آمار بازار که توسط تحلیلگران جفریز بررسی شده است، سری پورا ۷۰، در مدت دو روز از آغاز عرضه، به فروش رسید. مقامات آمریکایی اکنون سرگرم ارزیابی تحریم‌های بیشتر برای مهار این شرکت و بلندپروازی‌های چین در عرصه ساخت نیمه‌رساناها هستند.  شرکت تک اینسایتس اعلام کرد کاملا مطمئن است مدل پورا، حاوی پردازنده Kirin ۹۰۱۰ هواوی است که با فناوری پیشرفته‌تر از فرآیند تولید هفت نانومتری مرسوم شرکت SMIC تولید شده است.  براساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کار مصرف‌کننده است که با تحریم‌های دوران ترامپ نابود شد. این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال با اپل برابری کرد که نشان‌دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماه‌های اخیر بوده است.