بازنده 200‌روز جنایت

چرا رژیم صهیونیستی به اهدافش نرسیده‌است؟

بازنده 200‌روز جنایت

پس از۲۰۰روزحملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه، تمامی برآوردهای روزنامه‌های عبری حاکی از شکست این رژیم در دستیابی به هر یک از اهداف ادعایی خود در تجاوز به غزه است و به اذعان صاحبنظران، «اسرائیل» به هیچ‌یک از اهداف اعلام‌شده توسط بنیامین نتانیاهو در آغاز جنگ غزه دست نیافته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود سه هدف اصلی را از جنگ غزه دنبال می‌کند: نابودی حماس، آزادی اسرای اسرائیلی و تبدیل غزه به محلی که دیگر تهدیدی برای اسرائیل نباشد اما هیچ‌یک از این اهداف محقق نشد. در دویستمین روز جنگ غزه، مقاومت همچنان پابرجاست و جنبش حماس به عنوان نیروی نظامی در باریکه غزه حضور دارد. مهم‌تر از همه این‌که هیچ‌یک از اسرای اسرائیلی جز از طریق مذاکره و معامله با جنبش حماس، بازگردانده نشدند. این درحالی است که وعده نتانیاهو در آغاز جنگ، پیروزی مطلق، حذف حماس و آزادی بی‌چون و چرای تمام اسرای اسرائیلی بود.
     
پشت پرده حمله به رفح
شکست مطلق رژیم صهیونیستی پس از حدود هفت ماه جنگ و افزایش فشارها به نتانیاهو، او را به تکاپو انداخته تا به هر طریق شده این شکست را به حاشیه ببرد. یکی از راهکارهایی که نتانیاهو با توجه به سرشت جنایتکارانه خود و همکارانش در کابینه جنگ اندیشیده، حمله به رفح است. منطقه‌ای که بخش اعظمی از فلسطینی‌های جنگزده و آواره را در خود جای داده و از مدت‌ها قبل هدف حملات هوایی صهیونیست‌هاست. اما آنها در حال هماهنگی با آمریکا برای حمله زمینی به این منطقه هستند. اقدامی که در صورت وقوع، زمینه‌ساز جنایات گسترده‌تری نسبت به گذشته خواهد شد.  رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمله به رفح، شکست خود در غزه را به حاشیه برده و جبهه جدیدی برای جنگ باز کند اما بعید است جهان پذیرای چنین استدلال‌های جنگ‌طلبانه‌ای باشد و تغییری در برآورد شکست اسرائیل ایجاد کند.
     
انتقادات داخلی از بی‌بی
اما صهیونیست‌ها با بازی‌های نتانیاهو آشنا هستند و دیگر حنای او حتی برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی رنگی ندارد. بر همین اساس است که هر روز با افزایش حجم اعتراضات علیه نتانیاهو و کابینه‌اش در فلسطین اشغالی روبه‌رو هستیم. انتقادات وارده به بنیامین نتانیاهو در داخل جامعه صهیونیستی این است که او بر ادامه جنگ در غزه پافشاری می‌کند و هدف او از صحبت در مورد حمله به رفح، تنها تلاش برای عدم پذیرش تبادل اسرا و همچنین طولانی شدن جنگ است.دربیانیه‌ای که چند روز قبل از سوی معترضان صهیونیست درتل‌آویو صادرشد، تظاهرات‌کنندگان خواستار توافق رژیم صهیونیستی با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) برای مبادله اسرای دو طرف وهمچنین استعفای کابینه بنیامین نتانیاهو‌، نخست‌وزیر کنونی این رژیم شدند.درهمین حال، یدیعوت آحارونوت گزارش داد که خانواده‌های افراد تحت اسارت در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای، ضمن تاکید بر این‌که نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی مانع از دستیابی به توافق منجر به آزادی بستگان آنها می‌شود، رفتار وی را جنایت و رویکرد غیرقابل تصور توصیف کردند.
در بیانیه خانواده‌های افراد تحت اسارت در این‌باره آمده است: نتانیاهو هیچ گزینه‌ای برای ما باقی نمی‌گذارد، جایی که پیشنهادها را نمی‌پذیرد، در موضع‌گیری تندروی می‌کند و از یک پیشنهاد اسرائیلی در مذاکرات جلوگیری به عمل می‌آورد. وی مانعی پیش روی دستیابی به توافق (با حماس) است.
خانواده‌های مذکور ضمن درخواست از سایر اعضای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی برای کمک به آنها جهت نجات بستگان خود، در ادامه این بیانیه عنوان کردند: گزینه دیگری نداریم، ما برای تغییر فوری تو (نتانیاهو) تلاش خواهیم کرد. این سریع‌ترین راه برای اطمینان از دستیابی به توافق است.

شکست سنگین در افکار عمومی
یکی از اقدامات دیگر نتانیاهو برای تحت‌الشعاع قرار دادن شکست درجنگ غزه، درگیر کردن مستقیم آمریکا در این جنگ بود. در همین چارچوب بود که اقدامات برای تحریک جمهوری اسلامی ایران به درگیری را دردستورکار خودقرارداد وبا حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و ترور چند نفر از مستشاران جمهوری اسلامی ایران، تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشت اما مدیریت جمهوری اسلامی ایران در این ماجرا، شرایط را به گونه‌ای پیش برد که صهیونیست‌ها هرگز تصورش را نمی‌کردند و همین ماجرا شکستی بر شکست‌های آنها افزود. تهران اعلام کرد که بی‌تردید به جنایت صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهد اما هرگز صهیونیست‌ها و حامیان‌شان تصور آنچنان پاسخ کوبنده درحدعملیات وعده صادق را نداشتند وپس ازحمله گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به چند پایگاه نظامی اسرائیل در عمق سرزمین‌های اشغالی، معادلات تغییر کرد و نه آمریکا حاضر شد در رویارویی مستقیم با ایران شرکت کند و نه صهیونیست‌ها در خود توان مقابله جدی با تهران را دیدند. بر همین اساس بود که به یک آتش‌بازی بسنده کردند و نفع خود را در پایان این بازی دیدند.  اسرائیل پس از عملیات وعده صادق، بازی منطقه‌ای را به ایران باخته و بت نظامی که از خود ساخته بود، آسیب جدی دیده و به این ترتیب اهمیت منطقه‌ای خود را از دست داده است. اسرائیل همچنین در بین افکار عمومی نیز شکست سنگینی خورده است. موج اعتراضات در این ۲۰۰ روز علیه تل‌آویو به‌شدت افزایش یافته و در تاریخ اسرائیل بی‌نظیر بوده است. به این ترتیب اسرائیل بازنده قطعی جنگ غزه بوده و بعید است جنایت‌های بیشتر این رژیم تغییری در این وضعیت ایجاد کند.