انتقاد برزیلی‌ها از مسی بعد از قهرمانی

انتقاد برزیلی‌ها از مسی بعد از قهرمانی


برزیل بالاخره بعد از 12 سال توانست بار دیگر قهرمان كوپا آمه‌ریكا شود تا تعداد افتخاراتش در فوتبال آمریكای جنوبی به عدد 9 برسد. شاگردان تیته در بازی فینال توانستند با نتیجه 3 بر یك پرو را پشت سر بگذارند تا این‌بار ورزشگاه ماراكانه در ذهن آنها با خاطره‌ای خوش ماندگار شود. این جام برای بازیكنان برزیل هم خوش یمن بود و آنها توانستند جوایز كوپای امسال را درو كنند.
به گزارش اسپرت، دنی آلوس كاپیتان 36 ساله توانست عنوان بهترین بازیكن جام را به دست آورد. این بازیكن اولین بازیكن در تاریخ فوتبال است كه به ركورد ۴۰ جام در دوران فوتبال خود رسیده او همچنین با گلزنی در این رقابت‌ها، مسن‌ترین بازیكن برزیلی در ۹۶ سال اخیر است كه توانسته در كوپا گلزنی كند. آلیسون بكر، سنگربان
نام آشنای برزیل كه در شش دیدار تنها یك گل دریافت كرد به عنوان بهترین دروازه‌بان جام انتخاب شد.
اورتون پدیده این جام كه توانست گل نخست برزیل را در دیدار فینال به ثمر برساند مشتركا به همراه پائولو گریرو با زدن سه گل عنوان بهترین گلزن جام را كسب كردند؛ البته یك گل مهاجم پرو از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و این درحالی است كه هر سه گل اورتون در جریان بازی بود و به همین دلیل او در بین این همه مهاجم نام آشنا بهترین گلزن جام شد. جایزه بازی جوانمردانه هم به برزیل رسید زیرا این تیم در مجموع این رقابت‌ها كمترین كارت‌های زرد و قرمز را دریافت كرد.  یكی از حواشی بازی فینال، صحبت‌های مربیان و بازیكنان برزیل بود كه به انتقاد از لیونل مسی پرداختند. ستاره آرژانتینی بعد از باخت در بازی رده‌بندی گفته بود كه همه چیز برای قهرمانی برزیل مهیا شده است. تیته، سرمربی برزیل بعد از بازی فینال گفت: من مسی را بازیكن فوق‌العاده‌ای می‌دانم ولی او باید احترامش را حفظ كند. شما باید شكست را بپذیرید و مراقب باشید چه می‌گویید. او با این حرف‌ها، فشار زیادی روی خودش ایجاد می‌كند. دنی آلوس، همبازی سابق مسی در بارسا هم این‌طور به حرف‌های ستاره آرژانتینی واكنش نشان داد: من با آنچه مسی گفت، موافق نیستم. ما برای قهرمان شدن زحمات زیادی كشیدیم و عرق ریختیم. می‌توانم ناراحتی مسی را از ناكامی تیمش درك كنم اما من با این حرف او كه همه چیز برای قهرمانی ما فراهم شده بود، مخالفم چون واقعا تلاش كردیم تا به اینجا برسیم.