از عذرخواهی آقای شهردار  تا كمبود 3000 اتوبوس

از عذرخواهی آقای شهردار تا كمبود 3000 اتوبوس


واگن‌های شلوغ و تهویه نامناسب تنها شامل متروی تهران نمی‌شود و در ناوگان اتوبوسرانی شاید وضعیت به مراتب بدتر است. گرچه شهردار تهران به دلیل شلوغی و وضعیت بد اتوبوس‌ها از شهروندان عذرخواهی كرده است، اما آمارها نشان می‌دهد در بحث ناوگان اتوبوسرانی هم حدود 3000 دستگاه اتوبوس از 6300 دستگاه وارد سن فرسودگی شده‌اند.
دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این‌كه حدود 638 دستگاه اتوبوس گازسوز وجود دارد كه عمر تجهیزات گازی آنها در حال حاضر تمام شده است، عنوان می‌كند: این موضوع اصلا شوخی‌بردار نیست و جان مسافران در میان است، وزارت كشور از این موضوع كاملا سر باز زده و اعلام كرده شهرداری هزینه تعمیر تجهیزات گاز‌رسانی را از مالكان بگیرد كه این موضوع با شرایط اقتصادی فعلی امكان‌پذیر نیست و نامه‌نگاری‌ها عاملی برای نجات شهروندان نیست.
این كارشناس حوزه حمل و نقل تاكید می‌كند كه شهرداری نباید منتظر كمكی از سوی دولت باشد و باید از درآمدهای پایدار حاصل از طرح ترافیك و پارك حاشیه‌ای برای این موضوع هزینه شود.
طی هفته‌های گذشته 13 اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است آن هم در حالی كه تهران به حدود 3000 اتوبوس جدید نیاز دارد. شهردار تهران اعلام كرده، می‌توان برای حل مشكلات در حوزه حمل و نقل از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و بخش خصوصی استفاده كرد حالا باید منتظر ماند و دید در حدود دو سال باقیمانده از عمر دوره جدید مدیریت شهری وعده‌ها در بحث حمل و نقل تا چه اندازه محقق می‌شود.