راز 10 ســــــــــاله اســــــــــــكلت  در انباری

راز 10 ســــــــــاله اســــــــــــكلت در انباری

دختر 26 ساله كه ده سال قبل پدرش به طرز مشكوكی به قتل رسیده بود، پس از شناسایی نشدن قاتل، درخواست دریافت دیه او از بیت‌المال را مطرح كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، آبان 88 بود كه مالك یك آپارتمان مسكونی در خیابان قصرالدشت تهران با پلیس تماس گرفت و خبر از كشف اسكلت یك انسان در انباری خانه‌اش داد.
او در توضیح ماجرا به ماموران پلیس گفت: «سال گذشته دو مرد میانسال خانه من را اجاره كرده بودند و بعد از یك سال به درخواست خودشان، ودیعه‌شان را برگرداندم و خانه را خالی كردند و تا حالا هم خالی بود. روز گذشته وقتی یك مشتری در حال بازدید آپارتمان بود، من بعد از حدود یك‌سال و نیم در انباری را باز كردم و دیدم كف آنجا كنده شده و پتویی وسط انباری است. وقتی پتو را برداشتم و خاك را كنار زدم با اسكلت بر جا مانده از یك انسان روبه‌رو شدم كه مشخص است خیلی وقت پیش به قتل رسیده و جسدش در انباری دفن شده است.»
در بررسی‌های بعدی با آزمایش دی‌ان‌ای، مشخص شد كه جسد متعلق به مسعود یعنی آخرین مستاجر همان خانه است. تحقیقات برای شناسایی آغاز شد اما با گذشت نزدیك به ده سال از وقوع قتل، ردی از قاتل پیدا نشد.
تنها دختر مسعود روز گذشته در شعبه 12 دادگاه كیفری استان تهران حاضر شد و با درخواست دیه از بیت‌المال رو به رئیس شعبه گفت: «یك‌ساله بودم كه پدر و مادرم از هم جدا شدند. از همان موقع خیلی كم پدرم را می‌دیدم. آخرین بار او را سال 86 دیدم و دو سال بعد متوجه شدم كه به قتل رسیده است.»
پرونده دو ولی دم داشت كه یكی از آنها دختر مسعود و دیگری مادر مسعود بود. با مرگ مادر مسعود در سال قبل حالا ورثه او یعنی خواهر و برادران مسعود، اولیای دم پرونده هستند. قاضی با توجه به درخواست دیگر اولیای دم برای بازبودن پرونده، درخواست دختر مقتول برای پرداخت دیه از بیت‌المال را رد كرد.