آرزوهای الكتریكی ولوو رنگ واقعیت می‌گیرد؟

آرزوهای الكتریكی ولوو رنگ واقعیت می‌گیرد؟


ولوو در زمینه خودروهای الكتریكی قول‌های بزرگی داده و ادعا می‌كند این خودروها تا سال 1404/ 2025 نیمی از فروشش را تشكیل خواهند داد؛ اما این خودروساز سوئدی تاكنون كار چشمگیری در پیشبرد اهداف الكتریكی خود انجام نداده است.
به گزارش پدال، این موضوع سرانجام با معرفی ایكس‌سی40 ریشارژ (XC40 Recharge)
به عنوان اولین خودروی الكتریكی تولید انبوه ولوو تغییر كرد. نسخه الكتریكی ایكس‌سی40 قدرت 402 اسب بخاری داشته و با یك‌بار شارژ مسافت حدود 320 كیلومتری را طی می‌كند.
این شروع خوبی در بازار خودروهای الكتریكی است اما ولوو در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای الكتریكی بیشتری است. گفته می‌شود این برند سوئدی در حال توسعه یك خودروی الكتریكی دیگر به منظور تولید در كارولینای جنوبی است. ظاهرا این خودرو بر پایه نسل بعدی ایكس‌سی90 شكل خواهد گرفت.
ظاهرا ولوو كارخانه مونتاژ باتری جدیدی را در كنار كارخانه موجود خود در كارولینای جنوبی افتتاح خواهد كرد. این كارخانه ‌اكنون به تولید سدان اس60 مشغول است. كارخانه باتری یاد شده بخشی از سرمایه‌گذاری 600 میلیون دلاری ولوو در این بخش بوده است. ولوو در سال 1401/ 2022 تولید نسل بعدی ایكس‌سی90 را شروع خواهد كرد و البته در آن زمان كار تأسیس این كارخانه تولید باتری هم به پایان خواهد رسید.
انتظار می‌رود نسل بعدی ایكس‌سی90 در نسخه‌های پلاگین هیبریدی و تمام الكتریكی تولید شود اما فعلا جزئیات این مدل همچون شعاع حركتی یا حتی نام آن منتشر نشده است.