اصلاح‌طلبان در شُرف وحدت اصولگرایان در مسیر تفرقه

اصلاح‌طلبان در شُرف وحدت اصولگرایان در مسیر تفرقه


همزمان با انتشار اخباری مبنی بر ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه فهرست واحد، زمزمه‌هایی از تفرقه در بین اصولگرایان به گوش می‌رسد.
به دنبال خروج جبهه پایداری و پافشاری این حزب برای ارائه فهرستی جداگانه از سایر گروه‌ها و احزاب نیروهای جبهه انقلاب، برخی احزاب و چهره‌های دیگر نیز در اعتراض به این موضوع خواستار لیست جداگانه شدند.
در همین رابطه شنیده‌ها حاكی است كه برخی افراد با فشار بر محمدباقر قالیباف، خواستار ارائه فهرست جداگانه توسط وی شدند. با این حال قالیباف معتقد است نبود وحدت نیروهای انقلاب منجر به شكست این جبهه در انتخابات مجلس خواهد شد.
ائتلاف نیروهای انقلاب از چندی قبل با سازوكاری كه رسما اعلام كرده بود، فهرست ۹۰ نفره خود را مشخص كرد و قرار بود تا دیروز فهرست نهایی ۳۰ نفره را اعلام كند.
در همین حال مرتضی آقاتهرانی، دبیركل جبهه پایداری با بیان این‌كه بیش از دو سوم فهرست شورای ائتلاف و این جبهه مشتركند، گفت: اگر شاخص‌های اصولی معیار قرار گیرند، می‌شود از ۲۲ نامزد مشترك به مشتركات بیشتری رسید.
آقاتهرانی در دیدار جمعی از فعالان فضای مجازی و موسسات رسانه‌ای گفت: طی ماه‌های گذشته جلسات صمیمانه متعددی و توام با مباحثات طلبگی با عزیزان و بزرگواران شورای ائتلاف و به‌ویژه دكتر حداد عادل داشتیم و شاخص‌ها و مبانی و معیار نامزدهای اصلح و طرحمان برای وحدت انقلابیون را با دوستان و احزاب گوناگون شورای ائتلاف در میان گذاشته‌ایم./ فارس