رونمایی از لاشه گلوبال‌هاوك

رونمایی از لاشه گلوبال‌هاوك

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان این‌كه تمامی كدها و فركانس‌های پهپاد گلوبال‌هاوك آمریكا، رمزگشایی و برای ایران كاملا بی‌اثر شده از انتشار اطلاعات جدید از حمله موشكی سپاه به پایگاه نظامی آمریكایی عین‌الاسد در آینده نزدیك خبر داد.
به گزارش ایسنا، تصاویر لاشه‌ هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته جاسوسی و متجاوز آمریكایی‌ كه در خرداد سال جاری پس از نقض حریم هوایی ایران به‌ دست رزمندگان یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سامانه بومی سوم خرداد منهدم شد، برای نخستین بار از رسانه ملی به تصویر كشیده شد.
سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در محل این رونمایی با اشاره به جزئیاتی از ساقط كردن این پهپاد فوق پیشرفته گفت: این پهپاد بزرگ‌ترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است و مشخصات منحصر‌به‌فردی دارد. به طور مثال به‌واسطه این‌كه در ارتفاع خیلی بالا پرواز می‌كند قادر است بدون محدودیت همه مسیرها را بدون تحت‌تاثیر قرار دادن مسیرهای هوایی از آمریكا پرواز كند و به خلیج‌فارس بیاید.
وی افزود: این پهپاد پیشرفته، بسیار بزرگ است و از تمامی تجهیزات جاسوسی در داخل آن استفاده شده است.
حاجی‌زاده با اشاره به پهپادهای آمریكایی كه تاكنون توسط سپاه هدف قرار گرفتند، ادامه داد: بزرگ‌ترین مجموعه‌دار پهپادها در جهان هستیم. ترایتون را كم داشتیم كه آن هم به پهپادهای قبلی اضافه شد و از این پس نیز اگر تجاوزی به خاك ایران داشته باشند قطعا آنها را هدف قرار می‌دهیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان كرد: این پهپاد بسیار با ارزش است ولی باید آمریكایی‌ها خط قرمزی برای این پهپاد در رابطه با ایران بكشند. چرا كه ما امروز با تمامی كدها و فركانس‌های آن آشنایی پیدا كرده‌ایم. یعنی نه این‌كه در فاصله صد كیلومتری بتوانیم آن را رهگیری كنیم بلكه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار كیلومتری این پهپاد را بی‌اثر كنیم.
سیلی كوچك ایران در حمله
به عین‌الاسد
وی ادامه داد: آمریكایی‌ها در جریان حمله به عین‌الاسد یك سیلی كوچك در حوزه جنگ الكترونیك از ما خوردند.
حاجی‌زاده تاكید كرد: تمامی تجهیزات از لاشه به دست آمده گنجی است كه اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده است و از آن استفاده خواهیم كرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران همچنین با اشاره به خبرهای جدیدی از حمله به پایگاه عین‌الاسد گفت: ناگفته‌ها زیاد است و یك جلسه مستقل می‌خواهد تا مردم عزیز از این حمله بیشتر مطلع شوند.
حاجی‌زاده تصریح كرد: احتمال دارد تا مدتی دیگر در رسانه‌ها بگویند چند نفر از نظامی‌‌های آمریكایی دچار مرگ خفیف مغزی شده‌اند.