گزارش از درون قرنطینه

گزارش از درون قرنطینه

علیرضا وهاب زاده روزنامه نگار و مشاور رسانه ای وزیر بهداشت همراه با تیم پزشکی به چین رفت تا ایرانی ها را در پرواز بازگشت همراهی کند، ولی او پس از بازگشت و به دلیل مجاروت با این افراد مجبور شد در قرنطینه بماند.
وهاب زاده که همراه تیم پزشکی در هواپیما ‌ به جای مهماندارها از مسافران پذیرایی کرده اند، به ما می گوید: ما اول لباس مخصوص پوشیده بودیم،اما در آن پرواز طولانی با مسافران دوست شدیم و چون زمان پرواز زیاد بود، لباس مخصوص را هم کنار گذاشتیم.الان هم همراه این دوست های جدید در قرنطینه هستیم و مشکلی نداریم.
آن طور که او می گوید امروز یا فردا (یکشنبه) با کیت های کرونا از همه ساکنان هتل آزمایش گرفته می شود. به این ترتیب افرادی که تست شان مثبت باشد برای مراحل بعدی به بیمارستان منتقل می شوند و بقیه افراد قرنطینه ‌ شرایط بازتری را تجربه خواهند کرد.
وهاب زاده وضعیت اتاق ها و مسافران را این‌طور توضیح می دهد:«5 زن و شوهر،یک کودک 4 ساله و یک خانم مسن در بین مهمان ها هستند.اتاق های دو نفره داریم و برخی به میل خودشان اتاق یک نفره گرفته‌اند. در اتاق ها قفل نیست و فضای امنیتی وجود ندارد.اما رفت و آمدها محدود است.
 برخی افراد به میل خودشان اصلا اتاق را ترک نمی کنند و برخی برای چند دقیقه از اتاق شان خارج
می شوند.افرادی که به مرحله بعدی قرنطینه بروند در روزهای آینده خواهند توانست در فضای بازتری مثلا پینگ پنگ یا فوتبال دستی بازی کنند.»
به گفته وهاب زاده سلامت مهمانان هتل روزی 3 بار کنترل و اتاق شان ضد عفونی می‌شود.صبحانه،ناهار و شام نیز از بیرون هتل برای شان ارسال می شود. پنج شنبه هفته گذشته وزیر بهداشت با این افراد دیدار کرد‌ و به نظر می رسد حال روحی همه آنها بسیار عالی است،اما از امروز روان شناس و مشاور هم در کنارشان خواهد بود. به درخواست خود این افراد خانواده هیچ
کدام شان به دیدار آنها نیامده‌اند و همه عکس ها از دیدار این افراد با خانواده شان یا اخباری مثل استقرار خودروهای امنیتی در اطراف هتل جعلی است.  زباله های هتل به طور کامل جمع آوری و تمام محوطه گند زدایی می شود.هر روز لیست نیازهای مهمانان دریافت و تا حد امکان برای آنها فراهم می شود. وهاب زاده  امیدوار است همین روزها خبرهای بهتری از هتل برای رسانه بفرستد.