تعطیلی ۷۰ درصد هتل‌های قم و نبود ضدعفونی‌كننده

تعطیلی ۷۰ درصد هتل‌های قم و نبود ضدعفونی‌كننده


دیروز در همین صفحه از حال و هوای شهر قم بعد از انتشار خبر شیوع ویروس كرونا نوشتیم و كاهش تردد مردم در خیابان‌ها؛ جمعیتی كه سعی می‌كنند جزو در موارد ضروری از خانه خارج نشوند. حالا از قول دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم هم برایتان می‌نویسیم كه 70 درصد هتل‌های قم تعطیل شده‌اند.
احمد فلاحیان در توضیح بشتر به ایسنا گفته اصلا مسافری نیست كه در هتل‌ها پذیرش كنیم. همه رزروها كنسل شده است و وجوه پرداختی مردم را كامل و بدون كسر جریمه برگردانده‌ایم.
به گفته فلاحیان این هتل‌ها به صورت خودجوش تعطیل شده‌اند؛ چراكه ادامه فعالیت‌شان در شرایط فعلی، خروجی‌ای جز ضرر اقتصادی برایشان نداشته و 30 درصد بقیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های قم به‌تدریج در حال پیوستن به جمع هتل‌های تعطیل شده هستند و در این میان بیشتر هتل‌ها هم نیروهای‌شان را مرخص كرده‌اند.
دبیر جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان قم درباره ضدعفونی هتل‌های قم با توجه به دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جامعه هتلداران ایران گفته: مواد ضدعفونی‌كننده‌ای وجود ندارد، نه دستكش و نه مواد بهداشتی و الكلی. از اداره بازرگانی استان قم درخواست كرده‌ایم جداگانه سهمیه‌ای را به هتل‌های شهر كه محل تردد مسافران بوده‌اند، اختصاص بدهد، اما فعلا مواد ضدعفونی‌كننده و بهداشتی دریافت نكرده‌ایم.
فلاحیان در ادامه از تعطیلی بیشتر رستوران‌های هتل‌های این شهر هم خبر داده و گفته این رستوران‌ها بیشتر مورد مصرف مسافران ساكن در هتل‌ها بود كه با توجه به تعطیلی بیشتر هتل‌ها، طبیعتا رستوران‌ها هم خدماتی نمی‌دهند و عملا تعطیل شده‌اند.