قتل دوم یك هفته بعد از آزادى

قتل دوم یك هفته بعد از آزادى


جوان ۲۱ ساله یك هفته پس از صدور حكم پرونده اولین قتل، دستش به خون برادر دوستش در یك نزاع آلوده شد. متهم در دادگاه ادعا كرد ضربه‌ای به مقتول نزده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، مهر ۹۶ رسیدگی به قتل جوانی به نام مهرداد در یك نزاع دسته‌جمعی در قلعه‌نو، در دستور كار پلیس قرار گرفت. شاهدان ماجرا در اولین اظهارات خود به ماموران گفتند یكی از دوستان مهرداد به نام حامد به او ضربه وارد كرده است. حامد كه قبل از آن به اتهام قتل در پرونده دیگر در زندان بود و تنها یك هفته بود با قید وثیقه آزاد شده بود، بار دیگر دستگیر شد، اما در هیچ یك از روند رسیدگی به پرونده اتهام قتل را نپذیرفت.
با این حال با توجه به اظهارات ضد و نقیض متهم و شهادت دوستان مهرداد، پرونده با اتهام قتل برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و روز گذشته حامد پای میز محاكمه رفت. ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر مهرداد به عنوان اولیای دم تقاضای قصاص حامد را كردند. هفت متهم دیگر به‌جز حامد نیز به عنوان شركت‌كنندگان در نزاع در این جلسه حاضر بودند. اولین ‌كسی كه در جایگاه دفاع قرار گرفت حامد بود كه در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول ندارم. من برای وساطت بین دو نفر از دوستانم در محل حادثه حاضر شدم.دوستم به نام وحید یك موتور به برادر مهرداد فروخته بود، اما چون قولنامه‌ای موتور را به او داده بود، مدارك هنوز به نام خودش بود. بعد پلیس موتور را به دلیل تخلف از برادر مهرداد توقیف كرد. من چاقو همراه داشتم، اما از جیبم در نیاوردم. نمی‌دانم چه كسی ضربه را به مهرداد زد، چون تاریك بود و عینك من هم از چشمم افتاده بود.
متهم در مورد قتل اول كه مرتكب شده بود توضیح داد: 16 ساله بودم كه با دوستم در حال كشتی گرفتن بودیم. درگیری‌ای بین ما نبود، اما گردن دوستم شكست و فوت كرد. دادگاه با تشخیص قتل شبه‌عمد رای دیه صادر كرده بود. بعد از حامد، دیگر متهمان پرونده از خود دفاع كردند و اتهام شركت در نزاع را پذیرفتند.