توصیه‌های كرونایی هفتگانه بانك مركزی به مشتریان بانك‌ها

توصیه‌های كرونایی هفتگانه بانك مركزی به مشتریان بانك‌ها


 بانك مركزی با صدور اطلاعیه‌ای به مشتریان بانك‌ها توصیه كرد: از آنجا كه اسكناس جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس كروناست، تا حد امكان از ابزارهای پرداخت الكترونیكی استفاده شود.
بانك مركزی با انتشار اطلاعیه‌ای در روز گذشته تمهیدات مراقبتی ویژه مشتریان بانك‌ها به‌منظور مقابله با ویروس كرونا را اعلام كرد.
در این اطلاعیه آمده است: از آنجا كه اسكناس جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس كروناست، تا حد امكان از ابزارهای پرداخت الكترونیكی استفاده شود. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و یا دستگاه نوبت‌دهی در شعب از تماس مستقیم با دكمه‌های آن اجتناب و از دستكش یا دستمال استفاده شود. هنگام شمارش پول از پد مرطوب یا خیس كردن انگشت پرهیز شود. بانك مركزی توصیه كرده است: كارت بانكی و تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای تكمیل فرم‌های بانكی از خودكار شخصی استفاده كنید. در داخل شعب و صف انتظار خودپردازها و سایر مراكز پرتردد، فاصله با دیگران حداقل به میزان یك متر رعایت شود. در صورت برخورداری از علائم هشداردهنده ویروس كرونا، هنگام مراجعه به مراكز پرتردد به‌ویژه شعب بانك‌ها و مؤسسات اعتباری، از ماسك استفاده شود.همچنین توصیه شده است تحت هیچ شرایطی، به‌ویژه زمانی كه به اسكناس دست زده می‌شود، دست خود را به صورت، چشم، بینی و دهان نزنید.