به احتكاركنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نكنید

دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان‌ها:

به احتكاركنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نكنید



رئیس قوه قضاییه به دادستان‎ها دستور داد به هیچ عنوان به محتكران و اخلالگران در نظام عرضه كالاهای پزشكی رحم نكنند و با آنها برخورد عبرت‎آموز داشته باشند تا همه بدانند دستگاه قضایی سلامت و امنیت مردم را با هیچ چیزی معامله نمی‎كند.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تقدیر از زحمات دست‎اندركاران حوزه بهداشت و درمان در مقابله با ویروس كرونا اظهار كرد: توجه به مقوله بهداشت در برخورد با ویروس منحوس كرونا و درمان افراد مبتلا به آن برای كشور یك ضرورت است و همه باید از نظر كارشناسی پزشكان تبعیت كنند.
رئیس قوه قضاییه با بیان این‎كه دست‎اندركاران حوزه بهداشت و درمان با مجاهدت و ازخودگذشتگی شبانه‌روز برای برخورد با ویروس كرونا و تضمین سلامت جامعه تلاش می‎كنند، تصریح كرد: ما هم در دستگاه قضایی وظیفه خود می‎دانیم در همه بخش‎ها با مجاهدان عرصه بهداشت و درمان همكاری داشته باشیم تا هرچه زودتر با یك همدلی جمعی شاهد كاهش مشكلات این ویروس و رفاه و سلامت جامعه باشیم.
رئیسی در ادامه با دسته‎بندی جریانات و گروه‎هایی كه دنبال سوءاستفاده از وضعیت به وجود آمده هستند، گفت: دشمنان تلاش كردند با بحرانی جلوه دادن جامعه و دروغ‎پردازی و بسیج رسانه‎هایشان نهایت استفاده را از شیوع ویروس كرونا برای التهاب‎آفرینی در كشورمان ببرند و با این كار دشمنی خود را بیش از پیش نشان دادند.
رئیس دستگاه قضا تصریح كرد: احتكار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسأله گذشت. همان‎طور كه در دوران جنگ تحمیلی كه مردم فرزندان خود را برای مقابله با دشمن به جبهه می‎فرستادند، عده‎ای كالاهای مورد نیاز مردم را احتكار می‎كردند، الآن هم عده‎ای با زندگی مردم سوداگری می‎كنند.
رئیسی با تأكید بر لزوم برخورد مسؤولان ذی‌ربط با این مساله تأكید كرد: خوشبختانه دادستانی تهران بیش از 20 نفر از محتكران كالاهای پزشكی را دستگیر و انبارهای آنها را كشف كرده و تحویل وزارت بهداشت داده است كه امیدواریم به سرعت در بازار توزیع شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به افزایش پنج تا ده برابر تولید كالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم و تقدیر از دست‎اندركاران این حوزه متذكر شد: در كنار امر تولید، مساله توزیع و نظارت بر شبكه توزیع هم ضروری است و باید سازوكار آن را در وزارتخانه و سازمان‎های مسؤول افزایش دهیم.
رئیسی با تأكید بر لزوم اصلاح نظام نظارت بر توزیع كالا، افزود: باید معلوم شود ماسكی كه تولید می‎شود، چگونه توزیع می‎شود و از مرحله تولید تا توزیع در داروخانه‎ها چه فرآیندی را طی می‎كند تا به دست مردم می‎رسد تا سودجویان فرصت سوداگری پیدا نكنند.
رئیس قوه قضاییه، برخورد با متخلفان و متجاسرین به قانون را امری بسیار مهم دانست و به دادستان‎ها دستور داد به هیچ عنوان به محتكران و اخلالگران در نظام عرضه كالاهای پزشكی رحم نكنند و با آنها برخورد عبرت‎آموز داشته باشند تا همه بدانند سلامت، امنیت و نیاز مردم برای دستگاه قضایی اهمیت دارد و با هیچ چیزی قابل معامله نیست.
گزارش‌های خوبی از بازار نمی‌رسد
رئیسی در ادامه، بار دیگر بر تأمین كالاهای اساسی مردم در آستانه عید نوروز تأكید كرد و گفت: مردم از مسؤولان انتظار دارند در ایام پایانی سال بر قیمت‎ها و نحوه عرضه كالاهای مورد نیاز آنها نظارت كنند كه قبلا هم در این باره به مسؤولان وزارت صمت، سازمان تعزیرات حكومتی و سازمان حمایت مصرف‎كنندگان تذكر داده‎ام.
رئیس قوه قضاییه افزود: گزارش‌های خوبی از بازار نمی‎رسد و باز هم تأكید می‎كنم نظارت بر قیمت و كیفیت كالاها امری ضروری است و دستگاه‎های مسؤول باید وارد میدان شوند و هرجا نیاز باشد، دستگاه قضایی هم كمك می‎كند تا مردم روزهای پایانی سال را با آرامش بگذرانند.