نسخه Pdf

گوارای روزهای گرم

طرز تهیه شربت سكنجبین و خیار

گوارای روزهای گرم

هنوز بهار است اما گرمای تابستانی از راه رسیده. تحمل این گرما به خاطر استفاده از ماسك و دستكش سخت‌تر از سال‌های قبل است و این وسط چیزی دلچسب‌تر از یك شربت خنك نیست كه هم عطش را بگیرد هم ویتامین داشته باشد و املاح بدن را جبران و جایگزین كند. شربت سكنجبین از شربت‌های قدیمی بوده و خواص زیادی دارد. از جمله عطش را رفع كرده، مانع گرمازدگی شده، سیستم ایمنی بدن را بالا برده و مشكلات معده را از بین می‌برد.حال اگر سكنجبین با خیار همراه باشد خواص آن چند برابر شده و عطر و بوی خوبی می‌گیرد.

مواد لازم
   خیار كوچك: 2 عدد (1000 تومان)
   شكر: 2 لیوان (2000 تومان)
   سركه: نصف لیوان (1000 تومان)
   آب جوش: 2 لیوان
   نعنا تازه: 5 شاخه (کمتر از 500 تومان)

نحوه پخت
شكر را در قابلمه ریخته و روی حرارت می‌گذاریم. نباید شكر را با قاشق هم بزنیم، بلكه فقط باید قابلمه را به صورت دورانی حركت بدهیم تا شكرها حل شده و در نهایت طلایی شود. سپس آب جوش را كم‌كم به شكر اضافه كرده و وقتی جوش آمد شاخه‌های نعنا را اضافه كرده و حرارت را كم می‌كنیم تا كم‌كم بجوشد، عصاره نعنا كاملا خارج شود و یك مایع غلیظ به دست آید. بعد شاخه‌های نعنا را خارج كرده و سركه را اضافه می‌كنیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن شعله را خاموش می‌كنیم تا خنك شود. در نهایت خیارها را شسته، رنده ریز كرده و با آب خنك در شهد ریخته و سرو می‌كنیم.

نکات آشپزی
توجه داشته باشید خیارها باید کوچک و ترد باشد و برای تهیه این شربت خوشمزه می‌توانیم به جای شكر از عسل طبیعی استفاده كنیم كه خواص آن را چند برابر می‌كند.
بسته به غلظت محلول، دو تا سه قاشق غذاخوری از این شربت برای یك لیوان آب کافی است.
ضمیمه قاب کوچک
تیتر خبرها