معمای مرگ كوهنورد پرویی در دماوند

معمای مرگ كوهنورد پرویی در دماوند

جسد مرد میانسال اهل كشور پرو كه برای كوهنوردی به ارتفاعات دماوند رفته بود توسط دو چوپان پیدا شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، صبح تابستانی دوم مرداد بود، اما هوای خنكی در ارتفاعات رینه می‌پیچید و دو چوپان سلانه‌سلانه ارتفاعات 3000 متری جبهه غربی كوهستان دماوند را بالا می‌رفتند كه یكدفعه متوجه شدند پیكر مردی تنومند روی زمین افتاده است. نزدیك كه رفتند از وسایل و تجهیزاتی كه همراه داشت متوجه شدند او یك كوهنورد حرفه‌ای است و موضوع را خیلی سریع به ماموران پلیس پاسگاه رینه و نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان آمل اطلاع دادند.
داود لشگری، مسؤول پایگاه امداد و نجات كوهستانی رینه كه برای كمك به كوهنورد ناشناس به محل وقوع حادثه رفته بود در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: «گزارش اولیه‌ای كه از طرف جمعیت هلال احمر به دست ما رسید، مبنی بر این بود كه یك كوهنورد در منطقه رینه آسیب‌دیده و گمان می‌كردیم برای كمك به یك ورزشكار سانحه‌دیده عازم محل هستیم، اما زمانی كه بالای سر كوهنورد رسیدیم، متوجه شدیم که او فوت كرده و از ظواهر امر مشخص بود چند روز از مرگ او می‌گذرد. با توجه به این‌كه در آن منطقه تردد خودرو سخت است، با كمك همان دو چوپان و توسط یك قاطر جسد را به پایین كوه انتقال دادیم.»
اما همه ماجرا همین نبود و بعد از این‌كه برای احراز هویت، مدارك شناسایی کوهنورد مورد بررسی قرار گرفت،مشخص شد او یك كوهنورد اهل كشور پرو است.
خادم، مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات در مورد حضور این كوهنورد در ارتفاعات دماوند گفت: «در بررسی اولیه روی سر این كوهنورد شكستگی دیده ‌شد و سقوط مرگبار محتمل است.كوهنورد پرویی به‌تنهایی راهی كوهستان شده و همراه تیم كوهنوردی نبوده است.هیچ گزارشی مبنی بر مفقودشدن این كوهنورد اعلام نشده و وزارت خارجه پیگیری‌های لازم در مورد زمان ورود او به ایران را انجام خواهد داد.»