به‌وقت المپیک

به‌وقت المپیک

10 آگوست 1984
قهرمانی تیم رویایی

یکی از زیباترین بازی‌های بسکتبال در دوره‌های مختلف المپیک، در فینال بازی‌های سال 1984 لس‌آنجلس انجام شد. در تیم بسکتبال آمریکا ستاره‌هایی همچون مایکل جوردن، پاتریک اوینگ و کریس مولین حضور داشتند که بعدها به تیم رویایی بسکتبال آمریکا معروف شدند. آمریکایی‌ها در خانه توانستند با نتیجه 96 بر 65 اسپانیا را شکست داده و به مدال طلای این بازی‌ها برسند.
10 آگوست 2016
رکورد قزاق‌ها در وزنه‌برداری

نجات رحیم‌اف، وزنه‌بردار اصالتا آذربایجانی که در المپیک ریو برای قزاق‌ها وزنه می‌زد، توانست در وزن 77 کیلوگرم هم رکورد بزند و هم به مدال طلا برسد. او توانست در حرکت دو ضرب رکورد جدید 214 کیلوگرم را به نام خودش ثبت کند. او در مجموع نیز 379 کیلوگرم را به دست آورد و مدال طلا را به گردنش انداخت.
10 آگوست 2016
از فرش به عرش

در المیپک 2016 ریو اتفاقی برای جین جونگ اوه، تیرانداز با تپانچه تیم‌ملی کره‌جنوبی افتاد که شاید بتوان آن را زیباترین روز ورزشی این تیرانداز دانست. او توانسته بود به نفرات نهایی بازی فینال در 50 متر تپانچه برسد و با شروع چند دور مسابقه در رده هفتم ایستاده بود. اما در کمال تعجب او توانست به امتیاز 7/193 برسد و علاوه بر کسب مدال طلا، اولین تیراندازی لقب بگیرد  که در یک دوره المپیک، سه مدال طلا در این رشته می‌گیرد.