نسخه Pdf

ژرفاب

ژرفاب

تعداد بازیكن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 30 دقیقه

قصه این بازی در مورد چند غواص است كه به كف خلیج‌فارس می‌روند و می‌خواهند آشغال‌های كف دریا را جمع كنند و بعد گنج پیدا كنند. این بازی توسط گروه بابركا منتشر و براساس بازی Deep sea adventure ساخته شده و در آن هرچه بازیكنان ریسك بیشتری انجام بدهند احتمال بردن‌شان بیشتر است در مقابل باید خطرات این ریسك را هم بپذیرند. 
بازیكنان، بازی را از یك زیردریایی شروع می‌كنند و با غواصی در اعماق دریا سعی می‌كنند گنج‌های بیشتری را به‌دست آورند. عمق دریا با كاشی‌های مخصوصی مشخص شده، یعنی هر چه نشان‌ روی كاشی‌ها كمتر باشد (یك) نشان‌دهنده عمق كمتر و هر چه نشان روی كاشی بیشتر باشد (چهار) عمق بیشتر دریا را مشخص می‌كند. حواس‌تان باشد در عمق بیشتر، گنج‌های بیشتر و بهتری پنهان شده است. 
در پشت هر كاشی یك عدد نوشته شده كه نشان‌دهنده ارزش گنج است. زیردریایی با یك كارت بزرگ مشخص و روی آن یك‌سری عدد نوشته شده است. این عدد اكسیژن شما را در عمق دریا نشان می‌دهد و به تعداد گنج‌هایی كه پیدا می‌كنید از مقدار اكسیژن‌تان كم‌می‌شود. پس حواس‌تان به مقدار اكسیژن باشد و قبل از تمام شدنش به زیردریایی برگردید. 
هر بازیكن در نوبت خود تاس انداخته و عدد تاس نشان می‌دهد شما می‌توانید تا چه عمقی از دریا پایین‌تر بروید. هر بازیكن در نوبت خودش می‌تواند كارت را برگرداند و گنج را به‌دست آورد یا این‌كه تصمیم بگیرد به عمق بیشتری برود. بازیكنی كه قبل از تمام شدن اكسیژن به زیردریایی برسد می‌تواند كارت‌های گنج را رو كند و آنها را به‌دست آورد. در نهایت بازیكنی برنده است كه گنج‌های بیشتری داشته‌باشد. 
ضمیمه تپش
تیتر خبرها