نیوزیلند در ۱۰۰ روز گذشته ابتلا به ویروس كرونا نداشته است

نیوزیلند در ۱۰۰ روز گذشته ابتلا به ویروس كرونا نداشته است


سازمان جهانی بهداشت مدیریت‌ سختگیرانه نیوزیلند در بحران كرونا را به عنوان الگویی مثال‌زدنی تحسین كرد. نیوزیلند در ۱۰۰ روز گذشته حتی یك مورد جدید ابتلا به ویروس كرونا ثبت نكرده، اما تصمیم ندارد مرزهای خود را باز كند.
به گزارش دویچه وله،در نیوزیلند انتقال فردبه‌فرد ویروس كرونا از صد روز پیش متوقف شده؛ البته هرچند در صد روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس كرونا در این كشور ثبت نشده اما مقامات وزارت بهداشت نیوزیلند درباره سهل‌انگاری در رعایت پروتكل‌های بهداشتی هشدار داده‌اند.بنا بر آمار رسمی در حال حاضر ۲۳ فرد مبتلا به ویروس كرونا در این كشور وجود دارد كه از خارج كشور آمده‌اند و پس از مثبت‌شدن تست كرونا به مراكز قرنطینه فرستاده شده‌اند.
اشلی بلومفیلد یكی از مدیران ارشد بهداشتی نیوزیلند تأكید كرد: «صد روز بدون ثبت مورد جدید یك نقطه عطف مهم در پاندمی است، اما همه ما می‌دانیم كه نمی‌توانیم سهل‌انگاری كنیم. در كشورهای دیگر دیدیم كه ویروس چقدر سریع در مكان‌هایی كه قبلاً تحت‌كنترل بود، دوباره شایع شده است. ما باید آماده باشیم تا درصورت مشاهده موارد جدید به سرعت وارد عمل شویم.»
نیوزیلند ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) پس از ثبت چند مورد ابتلا به ویروس كرونا در این كشور به سرعت با اقدامات سختگیرانه‌ای، مانع گسترش بیشتر ویروس شد و مرزهای خود را بست. دو روز بعد دولت قرنطینه كامل اعلام كرد؛ اقدامی كه با توجه به معیارهای تعریف‌شده بین‌المللی برای مقابله با پاندمی، اقدامی بسیار سختگیرانه به شمار می‌رفت. از این تاریخ به بعد تنها فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها اجازه فعالیت داشتند.