نسخه Pdf

سرقت خودروهای گرانقیمت با سوئیچ موتور

دزد حرفه ای از کلکسیون شگردهای مجرمانه می‌گوید

سرقت خودروهای گرانقیمت با سوئیچ موتور

سرقت خودروهای گرانقیمت آن هم با سوئیچ موتورسیکلت، از آن شیوه‌ها و شگردهایی است که عقل جن هم به آن قد نمی‌دهد. اما سارق جوان به صورت خیلی حرفه‌ای و در عرض چند لحظه و در یک چشم برهم زدن خودرو را سرقت می‌کرد. این هفته به گفت‌و‌گو با این سارق نشسته‌ایم‌که در ادامه می‌خوانید.

 به‌ چه‌ جرمی‌ دستگیر‌ شدی؟ 
متهم 
 سرقت خودرو ؟
خودتان می‌دانید چرا می‌پرسید. 
 از شگردت بگو؟
به روشی معمولی و نخ‌نما. در خیابان‌های پایتخت پرسه‌می‌زدم و با دیدن خودروی گرانقیمت اگر در ماشین باز باشد که خیلی هم بهتر. با سوئیچ، ماشین را روشن می‌کردم و خودرو را می‌بردم.
 سوئیچ خودرو را از کجا آورده بودی؟
اشتباه نکنید سوئیچ موتورسیکلتم بود که با آن خودروها را سرقت می‌کردم.
 سوئیچ موتورسیکلت، ماشین‌های گرانقیمت را روشن می‌کند؟
بله. باور‌کردنی نیست اما این از جمله کشفیات خلافکاران در حوزه سرقت خودروست.
 سابقه سرقت داری؟
نه، اولین‌بار است که دستگیر شده‌ام. من بزرگترین خلافم مواد کشیدن یواشکی بود که در آن هم آن‌قدر ناشی بودم که خانواده‌ام متوجه شدند.
 از کجا متوجه شدی که با سوئیچ موتو‌رسیکلت می‌شود در خودروهای گرانقیمت را بازکرد؟
از دوستان خلافکارم شنیدم. وقتی به پاتوق می‌روی تا مواد مصرف کنی، افرادی در آنجا هستند که آدم‌های سالمی نیستند، خلافکارند و هرکدامشان هزار و یک‌ترفند بلد هستند. این خلافکارها که دور هم جمع می‌شوند، درست است که روزگار با آنها خوب تا نکرده و خاطره مثبتی ندارند، اما خاطرات منفی‌ هم  برای خودشان خاطره‌ است و کلی برای هم تعریف می‌کنند. گاهی اوقات از شگردهایشان می‌گویند و به تازه‌کارها راهکار نشان می‌دهند. کافیست کمی دل و جرات داشته باشی، آن وقت از میان این کلکسیون شگردها، یک شگرد را انتخاب و خلاف را شروع می‌کنی.
 با خودروهای سرقتی چه می‌کردی؟
لوازم داخل خودروها بازار خیلی خوبی دارد. می‌توانی از شیشه‌های ماشین گرفته تا موتورش را بفروشی، کسی هم کاری ندارد. یک ماشین را وقتی تکه‌تکه کنی، در این بازار که وضعیت واردات خیلی بد است، کلی هواخواه و خریدار دارد.
 هر خودرویی را سرقت می‌کردی؟
نه همه خودروها را. فقط چند مدل است که با این روش راحت سرقت می‌شود.
 چه خودروهایی؟
می‌خواهید رقیب برای کارم درست کنید؟!
 یعنی آزاد شوی باز هم سراغ دزدی می روی؟
تا ببینم دنیا چطور با من رفتار می‌کند.
 شغلت چیست؟
اگر کار داشتم که دزدی نمی‌کردم. آدم بیکار دنبال راه خلاف می‌رود تا بتواند یک پولی به‌دست آورد و هزینه موادش را تامین کند.
 چه شد که معتاد شدی؟
با یک سیگار. در یک جمع نشسته بودیم که یکی از بچه‌ها سیگار تعارف کرد، آن موقع با خودم گفتم سیگار که چیزی نیست، اما همین که شروع به کشیدن سیگار کردم و ترسم ریخت، خلاف‌های دیگر را هم شروع کردم و به خودم که آمدم دیدم معتاد شدم.