نسخه Pdf

معمای قتل در کانکس نگهبانی

محاکمه هفته

معمای قتل در کانکس نگهبانی

معمای قتل کارگر افغان که در کانکس نگهبانی با ضربات کلنگ به قتل رسیده بود بعد از پنج سال همچنان سر به مهر باقی ماند و خانواده پسر جوان با مراجعه به دادگاه درخواست کردند دیه او از بیت‌المال پرداخت شود.
تحقیقات در این پرونده از پنج سال قبل و به‌دنبال کشف جسد پسر افغان در کانکس یک ساختمان نیمه‌کاره در تهران آغاز شد و تیم جنایی بعد از حضور در محل با جسد پسر جوان که با اصابت ضربه‌های سنگین به سرش از پا درآمده بود  روبه‌رو شدند. 
پدر مقتول که در محل حضور داشت در تحقیقات گفت: من و پسرم کارگر این ساختمان نیمه‌کاره هستیم و شب‌ها نیز همین‌جا می‌خوابیدیم. امشب من از ساختمان بیرون رفتم و بعد از چند ساعت که برگشتم با جسد پسرم که به قتل رسیده بود روبه‌رو شدم. 
با بررسی محل قتل ماموران احتمال قتل با انگیزه انتقام‌گیری را مطرح کردند. یک کلنگ خونین هم در محل پیدا شد که نشان می‌داد، مقتول با ضربات آن به قتل رسیده است. همچنین بعد از قتل تلفن‌همراه، مبلغی پول و لباس‌های مقتول سرقت شده بود. 
ماموران با رصد تلفن‌همراه مقتول متوجه رابطه عاشقانه او با دختری شده و نسبت به یک انتقام‌گیری عاشقانه ظنین شدند. وقتی برادر مقتول مورد بازجویی قرار گرفت، گفت: من زودتر از برادرم به ایران آمدم مدتی بعد هم پدرم آمد و ما در ایران کار می‌کردیم و برای خانواده‌هایمان پول می‌فرستادیم. در این مدت ندیدم که برادرم نسبت به کسی حرفی بزند یا بگوید با کسی درگیری داشته البته دختری را در افغانستان دوست داشت اما بین او وخانواده دختر درگیری و اختلافی وجود نداشت و آنها برادرم را دوست داشتند. ضمن اینکه از خانواده دختر کسی در ایران نیست که بخواهد انتقام‌گیری کند.
در ادامه کارآگاهان در این پرونده چند مظنون را دستگیر کردند اما تحقیقات از آنها بی‌نتیجه بود و ردی از قاتل به‌دست نیامد. 
با گذشت پنج‌سال از این پرونده و باتوجه به اینکه قاتل شناسایی نشد، پدر مقتول به عنوان ولی‌دم از دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال کرد. این مرد گفت: پسرم پول زیادی نداشت و ما تازه پول به افغانستان فرستاده بودیم. ضمن اینکه هنوز حقوق نگرفته بودیم و مقداری پول داشتیم که هزینه روزمره‌مان را تامین کنیم. ضمن اینکه پول‌های من مانده و پول‌های پسرم را برده‌اند اگر مرگ پسرم به خاطر سرقت بود پول‌های مرا هم که در کانکس بود می‌بردند. من همچنان درخواست بررسی پرونده پسرم و شناسایی قاتل را دارم اما تا زمان پیداشدن قاتل درخواست دیه از بیت‌المال را دارم. پلیس اگر قرار بود قاتل را شناسایی کند در این مدت شناسایی می‌کرد. ماموران به ما گفته‌اند هیچ سرنخی از قاتل ندارند.
بعد از این درخواست، پرونده برای بررسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و قضات به‌زودی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.