درس‌های مقاومت برای دشمنان منطقه

درس‌های مقاومت برای دشمنان منطقه


جبهه مقاومت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، به مثابه یک کالبد گفتمانی - عملیاتی در منطقه متبلور شد. امروز به برکت خون شهدای بزرگواری مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید سید عباس موسوی، شهید عماد مغنیه و دیگر شهدای مقاومت، شاهد گسترش محور مقاومت در همه ابعاد و تبدیل آن به یک ساختار متصل و محکم هستیم. مرور برخی شکست‌های مهمی که جبهه مقاومت به دشمنان امنیت منطقه تحمیل کرده است، می‌تواند در درک ماهیت و عملکرد جبهه مقاومت موثر باشد:
حزب ا... لبنان چگونه دشمن صهیونیستی را به زانو درآورد؟
25 می‌ 2000 میلادی، سید حسن نصرا... رهبر مقاومت لبنان در سخنانی حماسی، پیروزی رزمندگان بی‌ادعای لبنانی بر ارتشی که همواره به شکست‌ناپذیری خود افتخار می‌کرد را رسما اعلام کرد و از خروج اشغالگران صهیونیستی از جنوب لبنان خبر داد. این سخنان موجی از شادمانی و احساس سربلندی را به ملت‌های عرب تزریق کرد تا از سایه سنگین سرافکندگی و حقارت تحمیل شده از سوی غاصبان قدس رهایی پیدا کنند.
در تابستان سال 2006 میلادی نیز رژیم صهیونیستی پس از 33 روز نبرد در مقابل حزب ا... لبنان ( نبردی که با هدف نابودی مقاومت لبنان صورت گرفت) در نهایت ناچار به عقب‌نشینی و پذیرش غیررسمی شکست در برابر حزب ا... شد.
مقاومت سرافرازانه حماس در برابر صهیونیست‌ها
از سال 2009 تاکنون، رژیم اشغالگر قدس 5 بار به عناوین و بهانه‌های مختلف، وارد نبرد با حماس در نوار غزه شده و در همه این موارد، مغلوب جبهه مقاومت فلسطین شده است. سخت‌ترین این نبردها سال 2014 میلادی صورت گرفت. تهاجم نظامی ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه در جنگی که بعدها جنگ 51 روزه یا جنگ سوم علیه غزه نام گرفت، در صبح روز هشتم جولای 2014 با بمباران منزل «محمد العبادله» شهروند فلسطینی در شهرک القراره در جنوب نوار غزه آغاز شد. رژیم صهیونیستی پس از این رخداد، عملیاتی را با عنوان «صخره سخت» آغاز کرد. در پاسخ به این حمله گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس عملیاتی نظامی را با عنوان «عصف الماکول» برگرفته از آیات قرآنی آغاز کرد. همچنین گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی برای این عملیات نام «بنیان مرصوص» را انتخاب کرد.حماس و جهاد اسلامی در اقدامی که حتی محاسبه آن در باور نتانیاهو ( نخست وزیر رژیم صهیونیستی) و همراهانش نمی‌گنجید، نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را موشکباران کردند تا دشمن صهیونیستی را در میانه نبرد زمینگیر سازند.  نتیجه این نبرد، شکست صهیونیست‌ها بود.
انهدام خلافت داعش در سوریه و عراق
بدون شک یکی دیگر از مهم ترین پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه، انهدام خلافت داعش در عراق و سوریه بوده است. پس از آن که تروریست‌های تکفیری تحت امر آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و کشورهای اروپایی در قالب گروه داعش تجهیز و به کشورهای عراق و سوریه ورود پیدا کردند، سازمان‌های اطلاعاتی سیا و موساد کمترین شکی در سرنگونی حکومت‌های سوریه و عراق و تبدیل آنها به حیاط خلوت واشنگتن و ریاض در منطقه نداشتند. برآوردهای صورت‌گرفته از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که نهایتا تا سال 2014 میلادی، حکومت‌های عراق و سوریه توسط داعش سرنگون شده و متعاقبا، سکان تحولات داخلی در این کشورها به دست حکومت‌های دست‌نشانده و مورد حمایت غرب خواهد افتاد.
در چنین شرایطی جبهه مقاومت با تمام قوا وارد میدان شد و پس از نبردی 5 ساله، توانست در سال 2018 میلادی خلافت داعش را در عراق و سوریه سرنگون سازد. جبهه مقاومت به برکت خون پاک شهدای خود، یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین پیروزی‌های تاریخ منطقه را در برابر تروریست‌های تکفیری به دست آورد و جایی برای مانور مهره‌های غربی-عبری دشمنان در منطقه باقی نگذاشت. امروز نیز جبهه مقاومت در برابر توطئه بازتعریف داعش توسط دولت جدید آمریکا ایستاده و تحرکات تروریست‌های تکفیری را به صورتی جدی زیر نظر دارد.