شام آخر در آنفیلد

لیورپول – سیتی؛ فینال فینالیست‌های فوتبال جزیره

شام آخر در آنفیلد

برای دفاع از عنوان قهرمانی، بازی امشب لیورپول و منچسترسیتی شاید حیاتی‌ترین و آخرین فرصت برای قرمزهای آنفیلد باشد. بعد از گذشت 22 هفته، مردان یورگن کلوپ با یک بازی بیشتر 7 امتیاز از سیتی‌صدرنشین عقب‌تر و چهارم هستند. برد لیورپول گرچه تضمینی برای آنها نمی‌آورد که بار دیگر قهرمان لیگ‌برتر شوند اما اگر سیتی این بازی را ببرد، تقریبا می‌تواند با خیالی آسوده بگوید؛ لیورپول را از کورس قهرمانی خارج کرده است.
تا قبل از سوت آغاز بازی در ساعت 20 به وقت تهران، همه حواس هواداران لیورپول به اخبار باشگاه است؛ همه می خواهند بدانند آلیسون، سادیو مانه و فابینیو به این بازی بزرگ می‌رسند یا نه. این درحالی است که پپ گواردیولا برای بازی با لیورپول، سرخیو آگوئرو‌، کوین دی بروین و ناتان آکه را در اختیار ندارد.
سیتی در شرایطی به مصاف لیورپول می‌رود که هر 13 بازی قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آنها گر امشب چهاردهمین برد متوالی را جشن بگیرند، به رکوردی می‌رسند که پرینستون 129 سال پیش در سال 1892 به ثبت رساند و بعدها در سال 1987 توسط آرسنال شکسته شد. این آمار را بگذارید در کنار آمار بد مردان کلوپ با 4 باخت و یک تساوی در 8 بازی آخر. لیورپول با مرد آلمانی بدترین روزهای این دو فصل آخیر را سپری می‌کند؛ تا جایی که اگر امشب هم ببازند، یک اتفاق تاریخی تلخ بعد از 58سال دوباره تکرار خواهد شد. آخرین باری که لیورپول 3 بازی متوالی را در لیگ‌برتر باخت سال 1963 بود!
از آن فاجعه بارتر این که اگر لیورپول امشب موفق به باز کردن دروازه سیتی نشود برای اولین‌بار در طول تاریخ این باشگاه، آنفیلدی‌ها 4 بازی خانگی متوالی را بدون گل زده به پایان می‌رسانند. آنها فعلا تنها تیم انگلیسی هستند که در سال 2021 در خانه گلی نزده‌اند و 348 دقیقه در‌ آنفیلد فقط دنبال توپ دویده‌اند. این آمار گلزنی ضعیف را مقایسه کنید با 6 کلین‌شیت متوالی سیتی در بازی‌های آخیر. تا قبل از ا‌ین بازی دروازه سیتی 768 دقیقه بسته مانده  است که در نوع خودش جالب است. با این حال همه آمارها هم به ضرر لیورپول نیست. از آخرین برد سیتی در ورزشگاه آنفیلد چیزی حدود 18 سال می‌گذرد. آخرین برد آنها در خانه لیورپول در سال 2003 بود و بعد از آن 19 بازی دو تیم در آنفیلد، با 13 برد
و 6 تساوی، کاملا به نفع لیورپولی‌ها بود.