باشگاه بدنسازی  در جیب شما!

دریافت رژیم غذایی سالم و برنامه تمرینات بدنسازی را با «تمرینو» امتحان کنید

باشگاه بدنسازی در جیب شما!

کافی است گشتی در اینترنت بزنید و ببینید در دنیای نرم‌افزارهای نوپا با طیف متنوعی از نرم‌افزارهای ورزشی و رژیم غذایی روبه‌رو هستیم. اما چطور می‌توان از بین آنها نرم‌افزاری را انتخاب کرد که در راستای اهداف ورزشی و تغذیه‌ای ما، بیشترین بازده را بتوانیم از آن دریافت کنیم؟
«تمرینو» نام وبگاه و نرم‌افزار همراهی است که طبق گفته سازنده آن می‌تواند در کسوت یک مربی بدنسازی، هم ما را تمرین بدهد، هم از طریق ویدئوهای جذاب آموزشی، روش صحیح انجام حرکات ورزشی را یادمان بدهد و هم حواسش به‌رژیم غذایی ما باشد. دیگر از یک نرم‌افزار بدنسازی چه انتظاری می‌توان داشت؟!
این نرم‌افزار علاوه بر محتوای تصویری و مقالات آموزشی و مشاوره‌ای متنوعی که در اختیارمان قرار می‌دهد، به‌واسطه مربیان بدنسازی و کارشناسان تغذیه‌ای مجربی که دارد، می‌تواند متناسب با مشخصات بدنی هر فرد برنامه تمرینی و رژیم غذایی ویژه‌ای به او ارائه دهد. تمام اینها به‌علاوه امکان خرید مکمل‌های معتبر ورزشی از طریق وبگاه این مجموعه، عواملی هستند که هر شخصی را به استفاده از این امکانات تخصصی تشویق می‌کنند. شاید بهتر باشد از زبان مدیرعامل این شرکت خلاق، بیشتر با مزایای «تمرینو» آشنا شویم و از امکاناتی هم که قرار است در آینده‌ای نزدیک به آن اضافه شود اطلاع پیدا کنیم.
ایده «تمرینو» از کجا آمد؟
علیرضا ناصری، مدیرعامل شرکت و بنیان‌گذار نرم‌افزار نوپای «تمرینو» در خصوص تاریخچه شکل‌گیری این نرم‌افزار چنین می‌گوید: «در سال 1394 ایده راه‌اندازی وبگاه و نرم‌افزاری که به‌طور تخصصی در حوزه بدنسازی و تناسب اندام فعالیت داشته باشد باعث شد اقدام به ثبت شرکت کنیم و خوشبختانه از همان سال توانستیم در پارک علم و فناوری خراسان شمالی مستقر شویم. پس از آن با راه‌اندازی وبگاه و نرم‌افزار «تمرینو» در اواخر سال 94،
 از آن زمان مشغول تولید محتوای تصویری در زمینه تناسب اندام و بدنسازی هستیم.»
وی درباره اخذ مجوزهای لازم و مراحلی که «تمرینو» تا کنون طی کرده است، این‌گونه توضیح می‌دهد: «ما در سال 95 توانستیم مجوز «نشر دیجیتال» را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کنیم و سپس با کسب مجوز VOD (دسترسی به محتوای تصویری در زمان دلخواه) از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) توانستیم رسما در حوزه تولید محتوای تصویری وارد شویم.

 امکانات «تمرینو»
ناصری در خصوص خدمات مختلفی که در وبگاه و نرم‌افزار «تمرینو» در دسترس کاربران قرار دارد به دو بخش عمده اشاره می‌کند؛ بخشی به نام «بانک حرکات بدنسازی» که در آن مجموعه‌ای کامل و غنی از محتوای تصویری مربوط به تمرینات بدنسازی قرار دارد و بخش دیگری به نام «دریافت برنامه بدنسازی» که در آن امکان دریافت برنامه غذایی و تمرینی مختص هر کاربر تعبیه شده است. او در ادامه توضیح می‌دهد: «در زمینه محتوای تصویری به دو شکل عمل می‌کنیم؛ یکی تولید محتوای اختصاصی است که در این بخش خودمان ویدئوهای آموزشی را ضبط و تولید می‌کنیم و دیگری بومی‌سازی محتوای تصویری خارجی است که در این بخش با ویرایش مجدد و همچنین اضافه‌کردن زیرنویس به ویدئوهای مرجع خارجی، آنها را با ذکر منبع در اختیار کاربرانمان می‌گذاریم.»
او در زمینه ارائه برنامه غذایی و تمرینی برای کاربران هم این‌گونه ادامه می‌دهد: «ما در این بخش با مربیان مجرب بدنسازی و متخصصان حوزه تغذیه قرارداد بسته‌ایم تا به‌طور اختصاصی برای کاربران «تمرینو» رژیم غذایی و برنامه تمرینی ارائه دهند. درواقع کاری که در این زمینه انجام داده‌ایم به این صورت است که ابتدا مشخصات بدنی کاربر را به‌دقت دریافت می‌کنیم و این اطلاعات را در اختیار مربیان ورزش بدنسازی و کارشناسان تغذیه قرار می‌دهیم. در قدم بعدی هرکدام از این متخصصان با توجه به مختصات بدن هر فرد، به‌طور ویژه برای او برنامه تمرینی و غذایی تنظیم می‌کنند. مربیانی که در این بخش با ما همکاری می‌کنند همه دارای مجوز حرفه‌ای فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هستند و کارشناسان تغذیه ما هم مجوزهای لازم در این حوزه را از سازمان غذا و دارو دارند.»

خدمات و بخش‌های جدید «تمرینو»
بنیان‌گذار «تمرینو» در خصوص بخشی که از میانه راه به این مجموعه اضافه شده است می‌گوید: «بخشی به نام «فروشگاه مکمل بدنسازی» را با همکاری یک داروخانه به مجموعه خودمان اضافه کرده‌ایم که در این بخش کاربران می‌توانند مکمل‌های ورزشی مورد نظرشان را سفارش دهند. درواقع از حدود دو سال پیش توانستیم قراردادی با داروخانه معتبر منعقد کنیم تا برای کاربرانمان دسترسی مطمئنی به محصولات کمک ورزشی و مکمل‌های غذایی ایجاد شود. در حال حاضر متاسفانه تعداد مکمل‌های تقلبی در بازار به‌شدت رو به افزایش است. ما توانسته‌ایم مکمل‌های مطمئنی که همه دارای برچسب اصالت از سازمان غذا و دارو هستند را در اختیار کاربران قرار دهیم.»

چشم‌انداز آینده «تمرینو»
وی درباره بخش‌هایی که در آینده قرار است به وبگاه و نرم‌افزار «تمرینو» اضافه شوند و اقدامات توسعه‌ای که در این زمینه در حال انجام هستند می‌گوید: «چند بخش قرار است به مجموعه ما اضافه شود که در حال تولید محتوا برای این بخش‌ها هستیم. یک قسمت مربوط به دستور پخت غذاهای مختص ورزشکاران و بدنسازان خواهد بود که در حال حاضر مشغول تهیه رابط کاربری قوی و جذاب برای آن هستیم. همچنین قسمت دیگری که می‌خواهیم به مجموعه‌مان اضافه کنیم، آرشیو جامعی از برنامه‌های بدنسازی برجسته دنیا خواهد بود، به‌طوری که با توجه به زیرنویس‌گذاری برای این محتواهای ویدئویی، کاربران بتوانند از بهترین برنامه‌های تمرینی دنیا به راحتی استفاده کنند.»
ناصری در ادامه می‌افزاید: «طبق زمان‌بندی انجام شده و به یاری خداوند، در تابستان 1400 شاهد افزوده‌شدن این بخش‌ها به مجموعه «تمرینو» خواهیم بود.»