بایدن داعش را کوک می‌کند

منابع خبری از نشست پنهانی سرویس‌های اطلاعاتی غرب با سران داعش خبر می‌دهند

بایدن داعش را کوک می‌کند

حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا،رژیم‌صهیونیستی و عربستان‌سعودی از گروه تروریستی-تکفیری داعش وارد فاز تازه‌ای شده‌است. اگرچه در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ نیز آموزش نیروهای داعش و مدیریت آنها در منطقه از سوی کاخ‌سفید ادامه داشت اما به نظر می‌رسد این اقدام در دوران ریاست‌جمهوری بایدن و حضور دموکرات‌ها در کاخ‌سفید با شدت و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

منابع رسانه‌ای فاش کردند که سرویس‌های اطلاعاتی غربی که مدعی جنگ با داعش هستند، طی یکسری نشست‌ها با سرکرده‌های این سازمان تروریستی که نامش در فهرست تروریسم بین‌المللی قرار دارد، برای انجام حملات تروریستی در سوریه توافق کرده‌اند.
خبرگزاری اسپوتنیک طی گزارش تکان‌دهنده‌ای که اخیرا به نقل از یک منبع آگاه نوشت: طبق اطلاعات موثق به دست آمده، از آغاز سال جاری، مجموعه نشست‌هایی با حضور نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای آمریکا، فرانسه و بریتانیا و برخی کشورهای منطقه در منطقه «التنف» واقع در جنوب شرق سوریه که تحت اشغال آمریکایی‌هاست و نیز در برخی کشورهای همسایه سوریه برگزار شد که سرکرده‌های میدانی داعش و سایر گروه‌های تروریستی در آن حضور داشتند.
  مساجد و کلیساها در تیررس داعش
به گفته این منبع، در این نشست‌ها موضوع افزایش حملات علیه نیروهای دولت سوریه، گروه‌های مسلح نزدیک به ایران و پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه بررسی شد.بر اساس توافق صورت‌گرفته، کلیساهای مسیحیان، مساجد، مکان‌های عبادی ادیان مختلف در فهرست اهداف این حملات قرار گرفته‌اند و در چارچوب توافقات حاصله برای هماهنگی در این خصوص، باید بودجه، تجهیزات، مهمات و سیستم‌های تسلیحاتی مدرن در اختیار این گروه‌های تروریستی قرار گیرد. وی افزود از افراد مسلح داعشی که از عراق منتقل می‌شوند و از زندان‌ها و اردوگاه‌های بازداشت موقت در مناطق تحت کنترل کردها در غرب رود فرات پس از آموزش‌های ویژه زیر نظر مربیان نظامی آمریکایی آزاد می‌شوند، برای انجام این حملات تروریستی استفاده خواهدشد. به گفته این منبع، بر همین اساس قرار است از هسته‌های خاموش گروه‌های تروریستی در جنوب و جنوب غرب سوریه و در شهرهای بزرگ در مرکز این کشور نیز استفاده شود. آنچه به طور ویژه‌ای نگران‌کننده است، اهداف اولویت‌دار تروریست‌هاست که به دستور سرویس‌های اطلاعاتی غربی عمل می‌کنند. اهدافی که نظامیان روس حاضر در سوریه از آن پرده برداشتند.
 تنفس مصنوعی غربی‌ها به داعش
آنچه مسلم است این‌که تاکتیک بازتعریف داعش از سوی غرب، وارد فاز عملیاتی شده‌است. نباید فراموش کرد بایدن و اوباما، اصلی‌ترین نقش را در سال 2013 میلادی در تاسیس داعش ایفا کردند و این گروه متوحش تروریستی، تاکنون با کمک پترودلارهای سعودی و مدیریت پشت‌پرده سازمان‌های جاسوسی و امنیتی سیا و موساد به حیات شوم خود ادامه داده‌است. سال 2018 میلادی، پس از پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر تروریست‌های تکفیری و انهدام خلافت داعش، نه تنها حمایت‌های مثلث غربی‌-‌عبری - عربی از داعش متوقف نشد، بلکه در پشت‌پرده شاهد تجهیز و آموزش دوباره این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی بودیم. در این میان، به نظر می‌رسد سوریه در فهرست نقاط حساس ژئوپلتیک قرار گرفته‌است. این موضوع در قبال عراق نیز صادق است. تحرکات اخیر داعش در مناطق مختلف عراق نشان می‌دهد شبکه‌سازی تروریست‌های تکفیری به صورت جدی و عملیاتی در دستور کار دستگاه‌های امنیتی غرب قرار گرفته‌است.
 بایدن کماکان به تجزیه منطقه می‌اندیشد
جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا، نظریه‌پرداز تجزیه عراق محسوب می‌شود. وی در سال 2003 میلادی و زمانی که سناتور ایالت دلاویر بود، از اشغال عراق حمایت کرد و پس از سه سال ( در سال 2006 میلادی)،طرح تجزیه عراق ( و متعاقبا جهان اسلام) را بر اساس معیارهای قومیتی و مذهبی ارائه کرد. اکنون بایدن در کاخ‌سفید حضور دارد. او در صدد تجزیه عراق و منطقه بر اساس همان مولفه‌هاست. در این میان، رژیم اشغالگر قدس نیز از بایدن به عنوان کسی که برای چندپارچه کردن جهان اسلام تلاش می‌کند، حمایت کرده و ابزارهای خود را در اختیار رئیس‌جمهوری جدید آمریکا قرار داده‌است. بی‌دلیل نبود در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020، بسیاری از اعضای فعال در لابی‌های صهیونیستی در آمریکا، از جمله برخی اعضای شاخص لابی آیپک به جای ترامپ از بایدن حمایت کردند.



آمریکا مدت‌هاست در صدد بازسازی داعش است
ناصر قندیل، سردبیر روزنامه البناء چاپ لبنان در خصوص تحرکات اخیر داعش و ملاقات دستگاه‌های امنیتی غرب و فرماندهان داعش به جام‌جم می‌گوید:«آمریکا مدت‌هاست درصدد بازسازی داعش، خصوصا پس از شکست این گروه تروریستی در عراق و سوریه برآمده و ملاقات‌هایی که در این خصوص به صورت مخفیانه میان فرماندهان داعش و مقامات امنیتی غرب صورت می‌گیرد، موضوع تازه‌ای نیست اما اعضای جبهه مقاومت و رزمندگان عراقی و ارتش سوریه، اجازه مانور دوباره داعش در منطقه را نخواهندداد.»
نماینده سابق پارلمان لبنان افزود:«جبهه مقاومت دستاوردهای بزرگی را در نبرد با تروریسم تکفیری و حامیان آن به دست آورده‌است. بدیهی است هر اندازه زمان بگذرد، جبهه مقاومت در جهت تثبیت دستاوردهای بزرگ خود در منطقه می‌کوشد و لحظه‌ای از رصد فعالیت‌های دشمنان امنیت منطقه غافل نخواهدشد.»