وضعیت زرد جدول

بازی بزرگ هفته پانزدهم با برتری سپاهان به پایان رسید

وضعیت زرد جدول

 استقلال تهران که یکی از بدترین نیمه اول‌های فصل را مقابل سپاهان داشت. این تیم اسیر میزبان خود شد، بی‌‎آن‌که بتواند غیر از یک موقعیت، دروازه سپاهان را تهدید کند. در مقابل تیم محرم نویدکیا، بازی را به دست داشت و غیر از دو گلی که در نیمه اول زد،
چند بار روی دروازه آبی‌ها خطرساز شد. اولین موقعیت نیمه خطرناک را سپاهان در نیمه اول داشت. ضربه نورافکن را رشید مظاهری به اوت فرستاد. یک دقیقه بعد ارسال سروش رفیعی می‌رفت تبدیل به گل شود. دقیقه 9 استقلال موقعیتش را با ضربه سر ارسلان مطهری از دست داد. در ادامه اما همه چیز به نفع سپاهان رقم خورد. ارسال زمینی در محوطه جریمه استقلال. برخورد توپ با عارف غلامی و در ادامه گلزنی سجاد شهباززاده. عارف روی گل دوم سپاهان هم آفساید را پر کرده بود، هر چند ضربه کاشته سروش بدون برخورد با نوک پای سجاد و با اشتباه مظاهری وارد دروازه استقلال شد. در این صحنه، همه فکر کردند شهباززاده گل دومش را با نوک پا زده ولی سجاد، سروش رفیعی زننده کاشته را فراخواند و به او گفت: «گل را تو زدی، به پای من نخورد.»گل دوم سپاهان دقیقه 36 به ثمر رسید تا نیمه بد استقلال تکمیل شود. شاگردان فکری متزلزل به رختکن رفتند.
 نیمه پر‌اشتباه استقلال
نیمه دوم هم با حملات سپاهان و اشتباه مظاهری همراه شد. جایی که نزدیک بود روی دست او، محبی توپ را وارد دروازه استقلال کند که رشید شانس آورد توپ به اوت رفت. فکری حدود یک ربع بعد از شروع نیمه دوم، دو تعویض دفاعی کرد. نادری و موسوی را به جای سیاوش یزدانی و عارف غلامی به زمین برد. استقلال آرام آرام به بازی مستقیم رو آورد و به نوعی هافبک‌های دو تیم از روند بازی تا حدودی خارج شدند. نویدکیا که دست فکری را خوانده بود، تیمش را عقب برد و چشم به ضد حملات دوخت، ضد حملاتی که با سرعت بالای محبی می‌توانست خطرساز باشد. این بازیکن چند بار از سمت راست استقلال نفوذ کرد و قصد داشت با بردن توپ به عمق و ضربات خطرناکش دروازه این تیم را باز کند. در این بین هم یک موقعیت نصیب استقلال شد که قائدی بار دیگر قصد داشت با استفاده از تکنیک و ضربات ناگهانی خود، دروازه سپاهان را فرو بریزد.  در این نیمه پیدا بود محرم و تیمش می‌خواهند توپ را به استقلال بدهند و بیشتر تماشاگر باشند. آنها از میانه میدان به خوبی استقلال را پرس کرده بودند و اجازه نفوذ از کناره‌ها و عمق را نمی‌دادند. از سویی اشتباه بین بازیکنان استقلال زیاد بود و گهگاه توپ‌های ساده را به جای رساندن به مقصد، به توپ جمع‌کن‌ها می‌رساندند. بازی مستقیم این تیم و اشتباهات بازیکنان تا پایان مسابقه ادامه داشت. از دقیقه 70 به بعد کسی موقعیت جدی روی دروازه‌های دو تیم ندید. نویدکیا از دقیقه 80 به بعد با بیرون کشیدن سروش رفیعی تکنیکی و محبی دونده به استقلال پیام داد تیمش را عقب می‌برد. استقلالی‌ها هم به‌جز این دو تعویض بی‌محابا قصد دروازه سپاهان را کردند ولی حتی نتوانستند به گلر سپاهان نزدیک شوند. استقلال که نیمه دوم بدتر از نیمه اول بود در نهایت با همان نتیجه 2 بر صفر شکست خورد تا صدر جدول لیگ‌برتر را به سپاهان و نویدکیا بدهد. زردهای اصفهان بعد از نزدیک به 7 سال استقلال را در خانه بردند.