واكسن آمریكایی و سابقه سیاه آمریكا

واكسن آمریكایی و سابقه سیاه آمریكا

سارا حسینی کارشناس حقوق بین‌الملل


این روزها كه كشورها در حال خرید محموله‌های واكسن كرونا هستند، خوب است نگاهی به سابقه برخی از كشورهای تولیدكننده واكسن در بیوتروریسم داشته باشیم و ریشه‌های دستور رهبر انقلاب را كه چندی قبل، ورود واكسن آمریكایی و انگلیسی را ممنوع كردند، بیشتر واكاوی كنیم. رهبر انقلاب در آن سخنرانی با تاكید بر این‌كه به آمریكایی‌ها اعتمادی نیست، فرمودند: «گاهی این واكسن‌ها برای آزمایش روی ملت‌هاست.‌» این مطالب برگرفته از سابقه تاریخی عملكرد آمریكا و برخی كشورهای متحد آمریكا در قبال مردم كشورهای مختلف است.
شاید جنایتكارانه‌ترین آزمایشات مزبور كه با برنامه‌ریزی دولت‌های غربی از جمله آلمان و فرانسه به دست صدام حسین انجام گرفت، جنگ ایران و عراق باشد. دولت‌های مزبور به‌خصوص دولت آلمان، سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز خردل و گاز اعصاب و... را در اختیار دیكتاتور عراق قرار دادند و او ده‌ها هزار نفر ایرانی و عراقی را به وسیله آنها قتل‌عام یا دچار معلولیت دائمی کرد. تاریخ جنایات جنگی، بمباران شیمیایی شهر عراقی حلبچه توسط صدام را فراموش نخواهد كرد. متاسفانه بیشتر مجروحان شیمیایی بدحال كه به كشور آلمان اعزام می‌شدند، در این كشور برای انجام تحقیقات در مورد سلاح‌های شیمیایی تولیدی و بررسی دقیق ضایعات بدنی و نیز تاثیر درمان‌ها و مداخلات دارویی روی مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق تحت بررسی قرار می‌گرفتند. از طرفی آمریكایی‌ها سابقه طولانی و سیاهی در این مورد و استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیك دارند كه نمونه آن استفاده از این سلاح‌ها علیه بومی‌های آمریكا است؛ ازجمله پتوهای آلوده به آبله و گاز كلر در جنگ‌های داخلی آمریكا، استفاده از بمب‌های شیمیایی در ویتنام و در جنگ عراق و سوریه.
در مورد ویروس كووید- 19 (كرونا) با توجه سابقه طولانی تاریخی آزمایشات بیولوژیك روی انسان كه مصداق بیوتروریسم است ، فرضیه تولید این ویروس در لابراتورهای كشورها، تقویت‌شده و در حال حاضر چینی‌ها و آمریكایی‌ها یكدیگر را به تولید این ویروس برای  نابودی اقتصاد یكدیگر متهم می‌كنند.
وزارت بهداشت آمریكا در سال 2019 پیش‌بینی‌هایی درباره ابتلای 110 میلیون آمریكایی به یك ویروس مرگبار شبیه‌سازی شده و حتی پیش‌بینی تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ارائه كرده است و حتی نام آزمایشگاه آن نیز مشخص است كه اخیرا چینی‌ها آن را به عنوان تولیدات دولت پنهان در آمریكا مورد پیگرد قرار دادند و شواهد زیادی مبنی بر مصنوعی بودن این ویروس توسط متخصصان گزارش شده است.
سابقه تولید نوعی از كرونا ویروس در سال 2015 توسط پروفسور رالف بیریك، رئیس بخش اپیدمیولوژیك دانشگاه كارولینای شمالی كه مقاله آن را منتشر كرد، وجود دارد.
براساس گزارش فاكس‌نیوز، بسیاری از نمایندگان نظام سیاسی آمریكا مانند سناتور ریچارد و كلی لوفلر با آگاهی از شیوع این بیماری و قبل از سقوط آزاد بازارها براساس شروع كروناویروس، میلیون‌ها دلار اموال خود را فروختند. در سوء‌عملكرد غربی‌ها پیشنهاد اخیر دو پزشك فرانسوی مبنی بر آزمایش واكسن‌ها از جمله سل روی بیماران كرونایی آفریقایی است (شبكه تلویزیونی بی‌بی‌سی) و دلیل خود را نبود عملیات نجات‌درمانی در آفریقا اعلام كردند. آنها این مطالعات را شبیه مطالعات ایدز در مورد تن‌فروشان آفریقایی معرفی کردند كه واكنش‌های شدیدی به همراه داشت.