دوپینگ گل و گیاهان

دوپینگ گل و گیاهان


به گل‌ها چای و قهوه بدهید: گیاهان مثل ما نیستند که کافئین موجود در چای و قهوه سرحال بیاوردشان بلکه دسته‌ای خاص از آنها مثل گیاهان اسیددوست سرخس و گاردنیا از این‌که محیط خاکشان اسیدی باشد، لذت می‌برند و قهوه و چای کمرنگ یا تفاله آنها چنین لطفی را در حق‌شان می‌کند. این تفاله‌ها همچنین مورچه‌ها را هم از گیاه‌تان دور نگه می‌دارند.
پوست تخم‌مرغ هم کود تقویتی است:پوست تخم‌مرغ دارای مواد معدنی زیادی مثل سیلیس، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و منیزیم است.بهتر است اگر می‌خواهید آن را پای گلدان بریزید، آسیابش کنید.
 باپوست موز کود درست کنید: پوست موز دارای مقدار زیادی مواد غذایی مثل پتاسیم، کلسیم و فسفر است. برای این کار می‌توانید آن را خشک و بعد آسیاب کرده و به خاک گلدان اضافه کنید. خشک‌کردن هم به‌صورت طبیعی در جلوی آفتاب و هم در فر امکان‌پذیر است. استفاده از پوست پودر شده نسبت به حالت تازه باعث جذب بهتر آن در خاک می‌شود.
از طرفی پوست تازه موجب جلب حشرات شده که ایجاد مزاحمت می‌کنند. ترکیب پودر پوست تخم‌مرغ و پوست موز یک کود مقوی برای خاک گلدان است. همچنین می‌توان از ترکیب پوست تخم‌مرغ، پوست موز و تفاله قهوه هم استفاده‌کرد.
 پس از آشپزی: هر وقت برنج را آبکش ‌یا تخم‌مرغ را آب پز کردید یا سبزیجات را پختید آب آنها را نگه‌دارید. صبر کنید تا خنک شده و بعد گل و گیاهان‌تان را با آن آبیاری کنید.
استفاده از سس مایونز و شیر: گیاهان هم مثل ما پوست‌شان به آب‌رسان، مرطوب‌کننده و غبارزدایی (به‌جای چربی زدایی) نیاز دارند. مواد شیمیایی براق‌کننده زیادی برای این‌کار در بازار وجود دارد که نیازی به خرید آنها نیست.
شما می‌توانید از شیر یا سس مایونز به‌عنوان براق‌کننده طبیعی استفاده کنید. برای این کار با یک‌تکه دستمال، لایه بسیار نازکی از سس یا با یک‌تکه پنبه خیس شده با شیر، برگ‌ها را درخشان کنید.