حیف از این تیم

دل نگران سایپا مثل سرمربی سابق یعنی مصطفی کارخانه

حیف از این تیم

حذف ‌سایپا از پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال، بهانه‌ای شد برای گفت‌و‌گو با کارخانه، سرمربی سابق این تیم که هنوز هم دلش با نارنجی‌پوشان است. حتی اگر به زبان نیاورد اما از لحن صحبت کردنش،از نوع برخورد و از نوع رفتاری که می‌کند می‌شود این را به راحتی فهمید. چه اگر این طور نبود برای حذف سایپا از پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال این همه حرص نمی‌خورد که بگوید:«حیف؛ حیف از این سایپا که حذف شد.» مصطفی کارخانه با این‌که بعد از 6‌هفته قید همکاری با سایپا را زد اما باز هم نمی‌تواند چیزی درباره این تیم نگوید. خارج شدن سایپا از جمع مدعیان داغ دلش را تازه کرده است.
او با بیان این کلمه که حیف شد صحبتش را آغاز می‌کند و می‌گوید:«حیف که سایپا حذف شد‌. ناراحتم که سایپا به اینجا رسید. البته من هم شریک این ناکامی هستم. شاید اگر مسؤولان باشگاه صبورتر بودند و بیشتر حمایت می‌کردند‌، من و امیرحسینی تیم را می‌ساختیم و شرایط سایپا فرق می‌کرد و حتی تیم در پلی‌آف حذف نمی‌شد.»
کارخانه خارج شدن سایپا از شرایط عادی را به این دلیل مهم می‌داند؛ یعنی خروج سیدمحمد موسوی:«اول فصل ما تیم خیلی خوبی داشتیم و اگر سید نمی‌رفت شک نکنید یک پای قهرمانی بودیم. به هر حال سید‌محمد موسوی بازیکن ارزشمند و بزرگی بود. هرچند بعداز رفتن من و امیر حسینی هم اتفاق خاصی نیفتاد و سایپا تیم پرمهره‌ای بود و حتی برای بازیکنانی که رفتند، جایگزین آوردند. در اوج کرونا ‌و شرایط سخت‌، دو بازی را در آمل و ارومیه باختیم. از هفته هفتم، بازی‌ها در تهران متمرکز بود و شرایط بهتر شد.»
کارخانه اما در ادامه انتقادی هم از شهنازی می‌کند. چون شهنازی گفته بود سایپا را قهرمان می‌کند او می‌گوید:«درست نیست حالا که تیم حذف شده‌، علیه شهنازی حرف بزنم‌، اما اوکه می‌گفت تیم را قهرمان می‌کند‌، پس چرا نکرد؟ ادعا و حرف هنر نیست. رزومه برای مربیان حرف اول را می‌زند. تیم تو ستاره کم نداشت، علی شفیعی ، جواد معنوی‌نژاد، امین اسماعیل‌نژاد‌، فائزی و قلی‌زاده بازیکنان بزرگی هستند پس چرا تیمت قهرمان نشد؟ نکند باز هم کارخانه و امیر حسینی نگذاشته‌اند. »
سرمربی سابق نارنجی‌پوشان، معتقد است هیچ ناراحتی از سراجی مدیرعامل باشگاه ندارد:«من با میل خودم دوستانه از سایپا بیرون زدم و حتی 50‌درصد قراردادم را هم نگرفتم. حالا هم با سراجی دوست هستم، دیگر نمی‌توانستم ادامه بدهم، وگرنه مدیرعامل حامی‌ام بود و من هم از او ناراحت نیستم. من از مدعیان توخالی، آنهایی که رزومه ندارند و ادعا دارند و به جای عمل تنها حرف می‌زنند ناراحت هستم.»
اما حرف‌های پایانی کارخانه. آنجا که او درباره حضور 8‌تیم در پلی‌آف حرف می‌زند و می‌گوید:« تیم‌های پلی‌آف با لیاقت‌شان بالا آمده‌اند. البته سایپا بدشانسی آورد. سیرجان خیلی خوب جلو آمد‌، هرچند نوسان داشت.
رحمان محمدی‌راد چراغ خاموش سپاهان را بالا آورد‌، آن هم به رغم این‌که در زمانی حساس میرزاجان پور را از دست داد. شهرداری ارومیه هم وضعیت بدی ندارد، البته مرتضی شریفی را از دست داد و حالا هم پوریا فیاضی مصدوم
شده است.»