مرور و عبور

مرور و عبور

۱۴ اسفند
بازگشایی باند غربی آزاد راه تهران - قم
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان ری اعلام کرد: با توجه به افزایش حجم سفرهای نوروزی در اواخر ماه جاری باند غربی آزاد‌راه تهران - قم از 23 اسفند گشوده می‌شود. ( صفحه 13 )


نظر محمد صادقی  درباره نقش مامون
نقش مامون در سریال ولایت عشق دو ویژگی دارد؛ اولا در ابعاد تاریخی ، مذهبی.مذهبی و واقعیات مرتبط با تصمیمات و اقدامات او در مقطع زمانی 10 ساله از سال 193 تا 203 هجری که مورد بحث این مجموعه است،اشاره به واقعیت‌های زیادی در خصوص زندگی و شهادت امام هشتم (ع) دارد که پرداختن به آن درخور تامل و بسیار بااهمیت است. دوم به موازات این مساله ارزش‌های نمایشی و دراماتیک نهفته در این نقش است که حکایت بالقوه تناقضات و دوپارگی‌های درونی و روحی و روانی مامون دارد و همگی آنها دستمایه‌های ارزشمندی را در اختیار بازیگر می‌گذارد (صفحه 10 )‌



اولتیماتوم طالبان برای نابودی آثار باستانی
یک منبع نزدیک به گروه طالبان گفت: نیروهای طالبان دوسوم مجسمه‌های تاریخی موجود در افغانستان از جمله دو مجسمه بزرگ بودا در بامیان را منهدم کرد‌ه‌اند. وی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش برای نابودی باقیمانده مجسمه‌ها نیز ادامه دارد و احتمالا تا سه روز آینده انجام خواهد شد.طالبان برای نابودی دو مجسمه بزرگ بودا در بامیان از مواد منفجره، راکت و آر پی جی استفاده کرده است. ( صفحه یک )



۱۵ اسفند
پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره حج
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره عظیم حج تاکید کردند: دنیای اسلام نسیم بیداری اسلامی را بر چهره ملتهب و رنج‌کشیده خود حس می‌کند.
موسم حج بار دیگر نمایشگاه عظیم خود را در پایگاه وحی و نبوت برپا کرده و صحنه شگفت‌آور و شورانگیزی پدید آورده است.... امروز و در آینده هزاران ابزار تبلیغی به کار افتاده و خواهد افتاد که مسلمانان را از آینده درخشان نومید یا به آینده‌ای که منطبق با نیات پلید خود آنان است، ترغیب کنند.این جنگ فرهنگی و روانی از آغاز دوران استعمار تاکنون کاری‌ترین ابزار غرب در سلطه‌گری‌اش بر کشورهای اسلامی بوده است ( صفحات 1 و 2 )‌



کار خیر پزشکان ایرانی مقیم آلمان
یک استاد و متخصص ایرانی مقیم آلمان به جام‌جم گفت: طی دو هفته اخیر که در ایران حضور دارد بیماران کم‌بضاعت را رایگان مداوا خواهد کرد.
پروفسور نعمتی که در راس یک گروه از متخصصان و پزشکان ایرانی و آلمانی برای درمان مجروحان جنگ تحمیلی و بیماران کم بضاعت به ایران سفر
کرده‌ است ، تاکید کرد: اگر چه اکنون قابلیت پزشکان و متخصصان داخلی قابل تقدیر است اما این گروه هم به ایران آمده‌اند تا در کار درمان سهیم شوند ( صفحه13 )



توصیه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به کمیته امداد امام خمینی (ره)
آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار مسوولان و اعضای شورای مرکزی کمیته امداد گفت: کمیته امداد به عنوان نهادی خدمتگزار و دارای تجربه‌‌های ارزنده باید در طرح فقرزدایی نقش مهمی داشته باشد.
ایشان به موفقیت‌های این نهاد در امدادرسانی به محرومان اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب وظیفه شرعی و قانونی همه نهادهای نظام است که برای برخورداری همه افراد از حداقل حقوق زندگی و معیشت تلاش کنند.
ضمیمه نوجوانه