نسخه Pdf

پایان قرنی با حوادث تلخ

پایان قرنی با حوادث تلخ




سه روز دیگر وارد قرن جدید با تجربه هایی از حوادث و اتفاقات جدید می شویم. قرنی که گذشت با حوادث مرگباری همراه بود که گاهی مرور آن کام مان را تلخ می کند.
سقوط های خبرساز
 در این قرن سقوط هواپیماهای مسافربری هم گاهی خبرساز می‌شدند. سال 1358 سقوط  بوئینگ 727، حوالی لشگرک نخستین سانحه هوایی مرگبار در حوالی تهران را رقم زد و 128 مسافر و خدمه هواپیما جان باختند. 15آذر سال 1384 هم هواپیمای سی 130 حامل خبرنگاران که راهی رزمایش ارتش بودند در شهرک توحید سقوط کرد و 94 سرنشین آن و 34 نفر از اهالی قربانی سقوط هواپیمای غول پیکر شدند.حادثه سقوط غمبار هواپیمای اوکراینی در دی‌ماه 89 نیز جزو خاطرات تلخ این قرن بود.
قاتلان سریالی
اصغر قاتل و بیجه هم معروفترین قاتلان سریالی کشور در این قرن بودند که پسربچه ها را قربانی جنایت خود کردند. جنایت های این قاتلان در مدت ها باعث وحشت در جنوب تهران شده بود. ایران شریفی هم نخستین قاتل زن ایرانی بود که سال 1351 اعدام شد.
مرگبارترین سیل
سال 1366 هم مرگبار ترین سیل کشور در تجریش جاری شد و جان 300 نفر را گرفت. بر اساس اخباری که درباره این سیل منتشر شده ، باران شدید پایتخت نشینان را غافلگیر کرد و از ارتفاعات شمال تهران به سمت جنوب جاری شد.
آتش در پلاسکو
 30 دی ماه 1395 هم آتش سوزی در ساختمان قدیمی پلاسکو خبرساز شد و 15 آتش نشان به شهادت رسیده و 5 شهروند هم جان باختند.  
ریزش بهمن
بهمن ماه سال 1350 هم مرگبار ترین برف و بوران در ایران رقم خورد و در برخی مناطق ارتفاع برف به بیش از دو متر رسید. در این سرمای بی سابقه بیش از4000 نفر جان خود را از دست دادند. بر اساس گزارش روزنامه های آن زمان از این ماجرا، اهالی چندین روستا، مسافران قطاری و سرنشنین خودروها در جاده های سمیرم و گیلان قربانیان این برف بی سابقه بودند.