انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

جوسازی‌ رسانه‌های غربی
 علیه انتخابات

22 فروردین 80، وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ثبت‌نام داوطلبان هشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران از روز 12 اردیبهشت آغاز و تا پایان وقت اداری 16‌اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در همین روز در ادامه جوسازی‌های رسانه‌ای غرب،‌ رادیو صدای آمریکا ضمن بررسی دستگیری بعضی اعضای نهضت آزادی پیشنهاد کرد مردم ایران برای اعتراض در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکنند.
کروبی: با همین مجلس
 و شورای نگهبان کار می‌کنم

22 فروردین 84، مهدی کروبی یکی از نامزدهای دوم خردادی گفت: من با همین مجلس و شورای نگهبان بسیار مدبرانه و عاقلانه و با‌قدرت و حفظ حقوق طرفین می‌توانم کار کنم. شیوه کار من رمز و رموزی دارد که خود، آن را می‌دانم و اگر رئیس‌جمهور شوم آن را به کار می‌بندم.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اجماع در میان کاندیداهای جناح دوم خرداد گفت: به اجماع اعتقاد دارم اما به رقابت سالم و جدی هم معتقد هستم و این دو را هم در تعارض با هم نمی‌بینم.
حدادعادل درباره موضوع حکمیت در جناح اصولگرا گفت: کاندیداها وعده کرده‌اند طبق نظرسنجی‌ها عمل و نفر نهایی را تعیین کنند. البته اگر کسی این قاعده را رعایت نکند ملت خواهند پرسید چه کسی این بازی را
به‌هم زده است.
محسن کوهکن، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: شورای هماهنگی نیروهای انقلاب،‌ علی لاریجانی را به عنوان نامزد نهایی خود برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزیده است.
حمایت میرحسین
 از سفرهای استانی دولت نهم

22 فروردین 88، محمدعلی ابطحی و محمدعلی نجفی به ستاد انتخاباتی کروبی پیوستند. ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون حقوقی و پارلمانی خاتمی به‌عنوان یکی از مشاوران ارشد کروبی در ستاد او مشغول فعالیت شد.
میرحسین موسوی هم که به دیدار مراجع تقلید رفته بود در پایان دیدارهای خود گفت: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ سفرهای استانی هیات دولت را ادامه خواهم داد. وی سفرهای استانی احمدی‌نژاد را یکی از موفقیت‌های دولت نهم دانست.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از کاندیداتوری میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد. در بیانیه این گروه آمده در شرایط کنونی موسوی دارای جامعیت و صلاحیت‌های فکری،‌ تجربی و مدیریتی است.
ناامیدی آیت‌ا... مصباح
 از ائتلاف اصولگرایان

22 فروردین 92، محسن رضایی در اظهاراتی گفت: اگر من رئیس‌جمهور شوم از اکثر کاندیداهای موجود در شأن و شئونات خودشان در دولتم استفاده خواهم کرد. وی همچنین اعلام کرد که به‌هیچ‌وجه به هیچ‌یک از اتئلاف‌های موجود نمی‌پیوندد و در توجیه این نظر گفت با توجه به این که تصمیم دارم از همه نیروهای کشور استفاده کنم به مصلحت نمی‌دانم در ائتلافی عضو شوم.
منوچهر متکی، وزیر خارجه پیشین ترجیح داد برای سفرهای تبلیغاتی به شرق کشور سفر کند.
وی که در دوره وزارت خویش رویکرد به شرق و نزدیکی با روسیه و چین را در دستور کار خود داشت، در نیشابور بیشتر از مشکلات اقتصادی سخن گفت و از بیداد رشوه در کشور اظهار ناراحتی کرد.
 آیت‌ا... مصباح یزدی در اظهار‌نظری گفت: این ایده‌آل است که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند هرچند شدنی نیست اما امروز رقابت در میان اصولگرایان است.
 وی همچنین در مورد ائتلاف سه‌گانه حداد، قالیباف و ولایتی گفت: حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند بنده معتقدم که در عمل هیچ‌کدام از آنها با هم نمی‌سازند.