عدد  خبر

عدد خبر

۱۰۰۰‌ 
این عدد بیانگر تازه‌ترین اظهارنظر
از میزان درآمد آموزش‌و‌پرورش از موسسات کنکور است. احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با تسنیم‌ گفت: رئیس سازمان سنجش از حق بالاسری 1000میلیارد تومانی آموزش‌وپرورش از موسسات کنکور خبر داد! وی درباره این‌که آموزش‌وپرورش عدد 25میلیارد تومان را در این خصوص اعلام می‌کند و رقم 1000 میلیارد تومان عدد بزرگی است، گفت: این رقم را رئیس سازمان سنجش اعلام کرده است.
۱۲ ‌
کرونا ایران را فتح کرده است، اما در این بین به نظر می‌رسد شرایط 12 استان ناگوارتر است، زیرا علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا ‌دیروز دراین‌باره گفت: سرعت انتشار کرونا در ۱۲ استان بسیار تند است. به گفته او میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به ۵۶درصد رسیده است، بنابراین هفته‌های بسیار سختی را پیش رو داریم. اردبیل، بوشهر، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی، آذربایجان‌شرقی، فارس، زنجان، همدان، کرمان، لرستان مرکزی و قم استان‌هایی هستند که در آنها شیب افزایشی کرونا بسیار تند است.
۱۲۲۷‌
حوادث ویژه در هفته‌ای که گذشت ۱۲۲۷ مصدوم برجای گذاشت. این خبری است که‌ مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور دیروز در گفت‌وگو با ایرنا رسانه‌ای کرد و گفت: در هفته گذشته
(از چهاردهم تا بیستم فروردین‌ماه) در مجموع ۵۰۳ حادثه ویژه پرمرگ‌ومیر در سامانه مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شد که در پی این حوادث ۱۲۲۷ نفر مصدوم شدند. به گفته او، از مجموع حوادث ویژه ثبت‌شده طی هفته گذشته ۱۵۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۳۵۲ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.
۱۳ ‌
پرونده‌های مانده در شعب دیوان عدالت اداری  ۱۳درصد کاهش یافت. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدکاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری با تایید این کاهش گفت‌: با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، با برنامه عملیاتی و عمل جهادی قضات و کارمندان دیوان عدالت اداری، عملکرد قابل دفاعی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته‌ایم.  به گفته او، تعداد پرونده‌های وارده به شعب بدوی در سال گذشته، ۱۶۷هزار و ۶۱۲ فقره است و تعداد ۱۷۷هزار و ۵۳۶ پرونده نیز در این شعب مختومه شده است. همچنین وارده‌های تجدیدنظر در سال گذشته ۸۱هزار و ۱۷ پرونده است که تعداد ۸۲هزار و ۸۴۵ پرونده مختومه شده که حاکی از تلاش و زحمات همکاران در شعب است.
۹۷۹۸۰
‌تا پــــایــان روز پنـجـم ثبت‌نام شوراهای روستا آمار ثبت‌نام به ۹۷هزار و ۹۸۰ نفر رسید. اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور ‌دراین‌باره گفت: از این تعداد ۹۱هزار و ۵۶۰ نفر مرد و ۶۴۲۰ نفر زن هستند. به عبارت دیگر ۹۳ درصد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی روستا تا پایان روز پنجم، مرد و ۷درصد زن هستند. به گفته وی، ۹ درصد
ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی روستا دارای سابقه ایثارگری و ۲۷درصد سابقه عضویت در شوراها را دارند. علاوه‌براین بیشترین گروه سنی ثبت‌نام‌کنندگان تا پایان روز پنجم مربوط به گروه سنی  ۳۶ تا ۴۵ سال است.
۱۹۳
‌کرونا جان ۱۹۳ نفر دیگر را در ایران گرفت. می‌توان گفت این تلخ‌ترین عدد دیروز بود که سخنگوی وزارت بهداشت به آن پرداخت و گفت:‌ با شناسایی ۱۹هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد شناسایی بیمار در یک روز شکسته شده و با فوت ۱۹۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در جمعه گذشته تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران
به ۶۴هزار و ۲۳۲ نفر رسید.