نسخه Pdf

شمشیر سامورایی

شمشیر سامورایی

تعداد بازیکن: 3 تا 8 نفر زمان بازی: 60 دقیقه

در سرزمین ژاپن سامورایی‌های وفادار تا پای جان از شوگان که فرمانده‌شان است دفاع می‌کنند. از آن طرف نینجاها در پی این هستند که به امپراتوری ضربه بزنند. رونین هم فارغ از این دو گروه فقط در پی هدف خودش یعنی ضربه زدن به بقیه‌ نقش‌ها و بازیکنان است. هر بازیکن با توجه به نقشی که دارد هدفش را دنبال می‌کند و در پایان با توجه به همین نقش و امتیازاتی که به‌دست می‌آورد برنده مشخص می‌شود.
برای شروع به هر بازیکن یک کارت نقش بدهید. بازیکنی که نقش شوگان را دارد کارتش را رو می‌کند و بقیه‌ بازیکنان باید نقش‌شان را مخفی نگه دارند. به بازیکنی که کارت شوگان دارد پنج نشان شرافت و به بقیه چهار نشان شرافت بدهید. هر بازیکن یک کارت شخصیت هم دارد که روی آن یک عدد نوشته شده است و به تعداد آن نشان استقامت دریافت می‌کند. بازیکن شوگان چهار کارت و بقیه‌ بازیکنان به ترتیب یک کارت بیشتر از نفر قبلی دریافت می‌کنند و بقیه‌ کارت‌ها در وسط قرار می‌گیرد. هدف بازیکنی که نقش شوگان را دارد این است که سامورایی را پیدا کند و به همراه هم و با تعداد بالای نشان‌های شرافت آخرین نفراتی باشند که در بازی می‌مانند. نینجاها هدف‌شان این است که بیشترین ضربه را به شوگان بزند.
در دو حالت بازی به پایان می‌رسد: 1. وقتی یک بازیکن تمام نشان‌های شرافت را از دست بدهد 2. وقتی همه‌ بازیکنان به جز یک نفر همه‌ نشان‌های استقامت‌شان را از دست بدهند.
ضمیمه کلیک