نسخه Pdf

وازابی

وازابی

تعداد بازیکن: 2 تا 6 نفر زمان بازی: 30 دقیقه

وازابی که سال 2008 و در جشنواره بازی‌های کارتی ‌فرانسه برنده جایزه‌ Saiat herBlain شده داستان مشخصی ندارد. اما این داستان نداشتن چیزی از ارزش‌های بازی کم نمی‌کند! در وازابی شما باید فقط تاس بریزید و سعی کنید زودتر از بقیه‌‌ بازیکنان از شر تاس‌هایتان خلاص شوید تا برنده شوید. این بازی در دسته‌‌ بازی‌های کارتی و تاسی قرار می‌گیرد و برای پیشبرد بازی هم باید از همین کارت و تاس استفاده‌کنید.
هر تاس شش وجه دارد: روی سه وجه آن علامت W تصویر شده است. گوشه‌‌ بالای سمت راست کارت‌ها هم این علامت W وجود دارد و در کنارش یک عدد نوشته شده است. برای این‌که بتوانید کارتی را بازی کنید باید تاس‌های شما اندازه‌‌ ارزش آن کارت یا بیشتر علامت W بیاورند. مثلا اگر دو تاس با علامت W داشتید شما می‌توانید از کارت‌های توی دست‌تان یکی را انتخاب کنید که روی آن عدد دو یا یک نوشته شده باشد.   دو وجه دیگر تاس تصویری دارد که به شما می‌گوید می‌توانید یک کارت اضافی از دسته‌‌ کارت‌ها بردارید و به دست خود اضافه کنید. آخرین وجه تاس هم به شما این امکان را می‌دهد که یکی از تاس‌هایتان را به حریف‌تان بدهید. این کار خیلی می‌تواند به نفع شما باشد چون در نهایت هدف هر بازیکنی این است که زودتر از بقیه تاس‌هایش تمام شود.
برای شروع به هر بازیکن چهار تاس و سه کارت بدهید و بقیه‌ کارت‌ها را در وسط بگذارید. هر بازیکنی که نوبتش بود همه‌ تاس‌هایش را می‌ریزد و به دستورات آن عمل می‌کند. این روند را آنقدر ادامه می‌دهید که یک نفر از بازیکنان تاس‌هایش به پایان برسد. آن بازیکنی که زودتر این کار را انجام بدهد برنده‌ بازی است.
ضمیمه کلیک