نسخه Pdf

لبخند رمضانی با کتاب!

لبخند رمضانی با کتاب!


 دومین ماه رمضان همراه با کرونا هم از راه رسید.
سال قبل همین روزها بود که با خودمان می‌گفتیم ماه مبارک تمام شود از شر این ویروس و عواقبش رها شده‌ایم و بعد از آن با خیال راحت به زندگی‌مان ادامه می‌دهیم. ولی زهی خیال باطل!
حالا دومین ماه رمضان کرونایی هم از راه رسید و ما به زندگی کرونایی خو گرفته‌ایم و نه‌تنها پذیرفته‌ایم که باید با آن زندگی کنیم بلکه گاهی در برابرش کوتاه می‌آییم و خیلی سر به سرش نمی‌گذاریم.
کرونا سبک زندگی ما را تغییر داده و البته این حرف تازه‌ای نیست، حالا باید یک رمضان دیگر را زیر سایه سیاه کرونا سر کنیم و بیشتر در خلوت‌های خود بمانیم. البته این خیلی هم بد نیست که به حساب خودمان برسیم و کمی به احوالات دلمان رسیدگی کنیم و آن را از اغیار تهی کنیم تا پذیرای ورود یار باشد.
در این ماه مبارک که فرصت دیگری برای تجدید رابطه با خداست، می‌توانیم از ‌موقعیت‌هایی که ممکن است دست بدهد، برای کسب معرفت استفاده کنیم.
کتاب خواندن اولین توصیه ما برای کسب معرفت است هرچند می‌توان با رفتن و تماشا کردن، مسیر بیشتری را طی کرد به جای این‌که لابه‌لای اوراق کتاب‌ها بود؛ ولی هنوز با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیک باز هم کتاب‌ها بهترین ابزار برای کسب معرفت هستند چرا که در آنها تمرکز در بالاترین میزان خودش است در حالی که در ابـزارهای جدیدتـر تمرکز کمتر شده است.
نکته دیگر که باید یادآوری کنیم این است که در این روزها همانطور که همه می‌دانیم به دلایل مختلف سبد معیشتی مردم محدود و سفره‌های آنها کوچک‌تر شده و سهم کمتری از رفاه می‌برند؛ طبیعتا با این وصف به خصوص در این ماه عزیز، ‌چشم‌های بسیاری به دستان اهل کرم است پس بیایید شما هم مقداری از هزینه کتاب‌هایتان را برای این‌که این چشم‌ها ناامید نمانند برای امر خیر هزینه کنید.
کتاب را همیشه می‌شود خرید و خواند، ولی در این ماه بسیاری از هموطنان ما، از حداقل‌های یک افطار یا سحر ساده هم بهره‌مند نیستند و می‌توان با همین هزینه‌های اندک لبخند بر لبان روزه‌دارشان نشاند و دستی گرفت.
در این وضعیت باید خودمان به دادِ خودمان برسیم، قبل از این‌که غم تنهایی کسی را بشکند، پس این ماه هزینه کتاب اضافی‌مان را تبدیل به لبخند کنیم.
ضمیمه چار دیواری