تعداد پناهجویان در آلمان رکورد زد

تعداد پناهجویان در آلمان رکورد زد


بر پایه گزارشی که دولت در اختیار مجلس فدرال آلمان قرار داده، تعداد پناهجویان در این کشور در پایان دسامبر سال گذشته به یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر رسید. این رقم در دوران پس از جنگ جهانی دوم هرگز سابقه نداشته است. بخش عمده این پناهجویان را قربانیان جنگ سوریه تشکیل می‌دهند که از سال ۲۰۱۵ به این سو وارد آلمان شده‌اند.
به گزارش رادیو فرانسه، رقمی که دولت آلمان اعلام کرده، فقط کسانی را در بر می‌گیرد که یا در پایان سال ۲۰۲۰ هنوز درخواست پناهندگی‌شان مورد رسیدگی قرار نگرفته بود، یا دلایل آنها برای پناهندگی سیاسی قانع‌کننده نبود و تحمل می‌شوند تا شرایط بازگرداندن آنها فراهم شود یا درخواست پناهندگی‌شان پذیرفته شده و گذرنامه پناهندگی دریافت کرده‌اند. گزارش دولت در پاسخ یک عضو فراکسیون حزب چپ تهیه شده است. این گزارش نشان می‌دهد پس از بحران پناهندگی سال ۲۰۱۵، از سال ۲۰۱۷ ورود متقاضیان پناهندگی به آلمان سیر نزولی داشته و به عنوان نمونه در سال ۲۰۲۰ تنها ۳۶هزار متقاضی جدید وارد این کشور شده‌اند.
گزارش دولت تصریح دارد در سال ۲۰۱۴ و پیش از آغاز بحران پناهندگی تعداد افرادی که با تعاریف گوناگون در فهرست پناهندگان و پناهجویان ثبت شده بودند تنها ۶۲۹ هزار نفر بود. در پایان سال ۲۰۱۵ این رقم به یک میلیون و ۲۵ هزار نفر افزایش یافت. در این گزارش آمده است از میان یک میلیون و ۹۰۰ هزار پناهنده و پناهجوی حاضر در آلمان حق پناهندگی یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به رسمیت شناخته شده، ۲۱۲هزار نفر همچنان انتظار رسیدگی به درخواست‌های خود را می‌کشند و ۲۳۶ هزار نفر نیز تحمل می‌شوند تا شرایط برای بازگرداندن آنها به کشورهایشان فراهم شود.