انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

رضایی: سابقه نظامی‌گری برای کاندیداها یک حسن است
25 فروردین 84، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان این‌که معتقدم کسانی که دارای دو ویژگی ظرفیت و مقبولیت عمومی هستند باید عهده‌دار ریاست‌جمهوری شوند گفت: اگر این شرایط تحقق نیابد برحسب وظیفه اسلامی و ملی خود در انتخابات شرکت خواهم کرد.
علی لاریجانی، عضو شورای عالی امنیت ملی در فرودگاه شهید دستغیب شیراز درباره احتمال اجماع اصولگرایان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت حتما اجماع صورت خواهد گرفت. محسن رضایی هم گفت: نامزدهایی که سابقه نظامی‌گری در پرونده‌شان دارند علاوه بر اداره کشور می‌توانند امنیت ملی را هم تضمین کنند. وی گفت: افرادی مثل من که هم فعالیت سیاسی کرده‌اند و هم سابقه نظامی دارند در اداره کشور هم می‌توانند هیات دولت را اداره کرده و هم امنیت ملی را تضمین کنند.
کروبی: هیچ‌گاه به نفع موسوی کنار نمی‌روم
25  فروردین 88، 137 تشکل مردمی با صدور بیانیه‌ای رسما از محمدباقر قالیباف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
عطاءا... مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی هم به جمع طرفداران کروبی پیوست. کروبی هم برای مهاجرانی حکمی صادر کرد تا او را به عنوان مشاور خود برگزیند. همچنین کروبی نامزد ریاست‌جمهوری درباره شایعاتی پیرامون کناره‌گیری او از عرصه انتخابات اظهار نظر کرد و گفت: خبرهای مبنی بر کناره‌گیری من از انتخابات به نفع موسوی، کذب محض است و من هیچ‌گاه به نفع میرحسین کناره‌گیری نمی‌کنم. وی با بیان این‌که حضور مقتدرانه‌ای در انتخابات خواهم داشت خاطرنشان کرد: هم من و هم آقای میرحسین موسوی معتقدیم باید در صحنه بمانیم و صحنه انتخابات را گرم کنیم. چرا که هر کدام گروه‌های مخاطبی داریم و با حضور ما انتخابات پرشور و بانشاطی پیش رو خواهیم داشت.