بلاتکلیفی ویزای توریستی

بلاتکلیفی ویزای توریستی


یک سال پس از توقف صدور ویزای توریستی ایران، هنوز برای شروع دوباره سفر گردشگران خارجی به کشور پیش‌بینی‌ای وجود ندارد. رئیس جامعه تورگردانان می‌گوید قرار است طرحی را به وزارت خارجه ارائه دهند تا درباره ازسرگیری صدور این ویزا تصمیم گرفته شود.
آن‌طور که ایسنا گزارش می‌دهد از زمان شیوع ویروس کرونا صدور ویزای توریستی ایران متوقف شده است، اما بیماران، تجار و اتباع خارجی که قصد سفر غیرتوریستی دارند، همچنان می‌توانند وارد ایران شوند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میانه زمستان ۹۹ اعلام کرد تاییدیه ازسرگیری ورود محدود گردشگران خارجی را از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا گرفته و فقط مصوبه آن باقی‌مانده‌است.
اینک ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، ضمن اشاره به مذاکرات تازه‌ای با وزارت خارجه می‌گوید: در جلسه‌ای با آقای سجادی، معاون کنسولی وزیر خارجه، قرار شد ما یک‌سری اطلاعات و طرحی را برای صدور ویزا ارائه دهیم تا همان‌طور که ویزای ایران برای گردشگران سلامت صادر می‌شود، موضوع سفر سایر گردشگران به ایران نیز در ستاد کرونا از طریق وزارت خارجه پیگیری و شرایط آن تسهیل شود.
او به این سوال که آیا گروه‌های گردشگر، با وجود اعلام وضعیت پرخطر در بیشتر مناطق ایران، همچنان متقاضی سفر به ایران هستند، پاسخ داد: افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند یا کشورشان به لحاظ ویروس کرونا ایمن‌تر محسوب می‌شود و یا گردشگران طبیعت‌گرد، ازجمله گروه‌هایی هستند که درحال‌حاضر شرایط سفر به ایران را دارند و اتفاقا متقاضی هم هستند. به هر حال کشور ما در جاده‌ابریشم واقع شده و گردشگرانی که با خودرو یا هر نوع وسایل نقلیه شخصی دیگری سفر می‌کنند، همچنان مایلند از این مسیر عبور کنند.