لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

پاختاکور، حریف امشب تراکتور تنها تیم آسیایی است که تاکنون با 9 تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است.  پرسپولیس 4 بار، استقلال 3 بار و تیم‌های ‌ذوب‌آهن، شهرخودرو، فولاد، صبا، سپاهان، نفت و تراکتور هر کدام 2 بار در این سال‌ها به مصاف این تیم ازبکستانی رفته‌اند. نکته عجیب اینجاست که به شکل باورنکردنی پاختاکور در 21 تقابل خود با تیم‌های‌ ایرانی خوب نتیجه گرفته؛ 14 برد برای پاختاکور، 2 مساوی و فقط 5 برد برای تیم‌های ایرانی.
پاختاکور در هر 6 بازی آخرش پیروز شده. آنها بعد از قهرمانی در سوپرکاپ ازبکستان، لیگ را هم با 5 برد متوالی آغاز کرده‌اند و الان با 15 امتیاز در صدر جدول حضور دارند.
در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هیچ تیمی به اندازه السد با تیم‌های ایرانی بازی نکرده. شمار تقابل ایرانی‌ها با السد عدد 23 را نشان می‌دهد و بازی امشب فولاد و السد بیست و چهارمین بازی از این جنس محسوب می‌شود.
در 23 بازی قبلی برتری میلیمتری با 9 برد با تیم‌های ایرانی بوده و السد هم 8 بار ایرانی‌ها را شکست داده است. پرسپولیس، سپاهان، استقلال، فولاد و مس‌ حریفان ایرانی السد در لیگ قهرمانان بودند.
السد این روزها در اوج آمادگی قرار دارد. این تیم در 4  ماه اخیر از 22 بازی خود در 20 بازی به پیروزی رسیده و فقط 2 تساوی به حریفانش داده است. این تیم 5 روز پیش با اقتدار قهرمان لیگ ستارگان قطر شد.
الوحده امارات تاکنون 12 بار مقابل تیم‌های ایرانی بازی کرده و معمولا هم بازنده بوده. تیم اماراتی 7 شکست مقابل ایرانی‌ها در کارنامه دارد و فقط 2 بار توانسته این سد محکم را با برد پشت سر بگذارد.
آخرین تقابل الوحده و پرسپولیس به فصل 2017 برمی‌گردد. قرمزها در آن فصل با هدایت برانکو هر دو بازی رفت و برگشت را با نتایج پرگل 3 بر 2 و 4 بر 2 از حریف اماراتی بردند.