باشگاه‌داری و مربیگری مدرن با ایران‌بدن

برادران طاهری با تأسیس شرکت «رایانش هوشمند درسا قشم» توانسته‌اند در ایجاد بستری برای به‌روزرسانی باشگاه‌های ورزشی و پیوند آنها با دنیای کسب‌وکارهای آنلاین، قدم‌های موثری بردارند

باشگاه‌داری و مربیگری مدرن با ایران‌بدن

اگر مدیر باشگاه هستید یا مربیگری می‌کنید، احتمالا به این فکر کرده‌اید که چقدر کسب‌وکارتان رونق بیشتری می‌گرفت اگر یک سایت یا اپلیکیشن اختصاصی برای خودتان داشتید و از طریق آن، خدماتتان را به‌شکلی جذاب و مدرن ارائه می‌دادید؛ خبر خوب برای شما این است که سامانه «ایران‌بدن»، دقیقا همان بستری است که دنبالش هستید. حتی شاید فراتر از انتظار شما باشد!

هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیأت‌مدیره شرکت خلاق «رایانش هوشمند درسا قشم» (که در ادامه به‌اختصار با نام «درسا قشم» از آن یاد می‌کنیم) در خصوص نحوه شکل‌گیری و ویژگی‌های پلتفرم «ایران‌بدن» به جام‌جم می‌گوید: «سامانه ایران‌بدن، اولین پلتفرم بدنسازی و رژیم غذایی آنلاین در کشور است که به مدیران باشگاه‌های ورزشی، مربیان و متخصصان حوزه ورزش و تغذیه اجازه می‌دهد با پیوستن به جمع کاربران این سامانه، به یک باشگاه مجازی پیشرفته در قالب وبسایت و اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند و از طریق آن خدمات اختصاصی خودشان مانند ارائه برنامه تمرینی، رژیم غذایی و ... را به‌شکلی کاربرپسند و مدرن ارائه دهند.
همچنین این پلتفرم، به امکانات و ابزارهایی برای انجام امور مدیریتی، امور مالی، تبلیغات و برندینگ مجهز است که یک فرصت استثنایی برای افزایش کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و رونق کسب‌وکار برای باشگاه‌های ورزشی و مربیان محسوب می‌شود.»
عباس طاهری اضافه می‌کند: «من و برادرم، شرکت درسا قشم را در سال 94 به‌طور رسمی ثبت کردیم و در اواخر سال 98 موفق به رونمایی از سامانه ایران‌بدن شدیم. در حقیقت ایده ایجاد این پلتفرم از آنجا در ذهن ما شکل گرفت که می‌دیدیم بیشتر باشگاه‌های ورزشی و مربیان، همچنان به‌شکل سنتی کار می‌کنند و نیاز به پیشرفت و مدرن‌سازی در میان این قشر از جامعه کاملا به‌چشم می‌آمد؛ بنابراین با شکل‌دهی تیمی متشکل از متخصصان فناوری اطلاعات و استادان علوم تمرین و تغذیه، سامانه ایران‌بدن را در جهت بهبود، توسعه و به‌روزرسانی باشگاه‌ها، طراحی و عرضه کردیم.»
 خدمات اختصاصی برای باشگاه‌داران
رئیس هیأت‌مدیره شرکت درسا قشم، درباره تحولی که سامانه ایران‌بدن در حوزه باشگاه‌داری ایجاد کرده است می‌گوید: «با ورود فناوری‌های نوین و به‌روز شدن روش‌های قدیمی، می‌توان گفت بیشتر کسب‌و‌کارهای سنتی محکوم به شکست هستند و اگر فکری برای تطبیق‌دادن کسب‌وکارشان با شرایط جدید جامعه نکنند، قطعا با کاهش مشتری و به‌دنبال آن، با کاهش درآمد روبه‌رو خواهند شد. در همین راستا، باشگاه‌داری هم از این قاعده مستثنی نیست، اما برای به‌روز شدن با مشکلاتی مواجه است؛ مدرن‌کردن باشگاه از طریق افزودن دستگاه‌های جدید نه‌تنها تکراری و ناکارامد شده، بلکه هزینه سنگینی به صاحبان باشگاه‌ها تحمیل می‌کند. پس به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که برای ساماندهی و به‌روزکردن باشگاه‌داری، از یک سازوکار کاملا جدید و متفاوت بهره گرفت.»
طاهری در ادامه با مخاطب قراردادن صاحبان باشگاه‌های ورزشی می‌گوید: «ما به‌وسیله پلتفرم ایران‌بدن، نه‌تنها بسیاری از مشکلات باشگاه‌ها را حل کرده‌ایم، بلکه فرصت‌های جدیدی برای توسعه این نوع از کسب‌وکارها فراهم می‌کنیم. شیوه کار به این صورت است که ما بستری برای ایجاد یک باشگاه مجازی با اسم و برند خودتان را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا مربیانی که با شما همکاری می‌کنند قادر باشند خدماتی مثل ارائه برنامه‌های تمرینی و رژیم‌های غذایی را در فضای اپلیکیشن ایران‌بدن در اختیار ورزشکاران قرار دهند. اپلیکیشن ما دقیقا شبیه یک کمک‌مربی در کنار ورزشکار قرار می‌گیرد و برنامه تمرینی تنظیم‌شده را به او آموزش می‌دهد. در اپلیکیشن ایران‌بدن، حتی ورزشکار می‌تواند پیشرفتش را ثبت کرده و در اختیار مربی‌اش قرار دهد تا مربی نیز روند تغییرات او را
رصد کند.»
وی می‌افزاید: «ویژگی منحصربه‌فرد دیگری که این سامانه دارد، امکان پیوستن به کسب‌وکارهای اینترنتی است. درواقع شما می‌توانید با عضویت در ایران‌بدن، باشگاه‌تان را آنلاین کرده و علاوه بر جذب شاگرد از سراسر کشور، روش‌های درآمدی خود را گسترش دهید. عضویت در این پلتفرم نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه است، بلکه بیشتر از آنچه هزینه می‌کنید، درآمدتان افزایش خواهد یافت.»
 ارائه خدمات به مربیان و کارشناسان تغذیه
محمد طاهری، مدیرعامل و دیگر مؤسس شرکت
درسا قشم، درباره خدماتی که پلتفرم ایران‌بدن برای مربیان و متخصصان تغذیه درنظر گرفته است این‌چنین به جام‌جم توضیح می‌دهد: «مربیانی که در این دوران همه‌گیری ویروس کرونا تجربه مربیگری به‌صورت اینترنتی را پیدا کرده‌اند و همچنین کارشناسان و خبرگانی که در حوزه سلامت و تغذیه فعالیت می‌کنند، قطعا می‌دانند که فعالیت آنلاین مشکلات و دردسرهای خاص خودش را دارد؛ اما ما در سامانه ایران‌بدن خیلی از این مشکلات را برطرف می‌کنیم. مربیان آنلاین با استفاده از این پلتفرم می‌توانند ورزشکارانی که تحت نظر آنها ورزش می‌کنند را از طریق یک بستر اینترنتی واحد مدیریت کنند و بر روند تمرینی آنها نظارت داشته باشند. همچنین با استفاده از ایران‌بدن می‌توانند به‌صورت آنلاین درخواست بگیرند، برنامه‌های تمرینی و رژیم‌های غذایی را در همین بستر اینترنتی ارائه بدهند، دستمزدشان را اینترنتی دریافت کنند، پیشرفت شاگردان‌شان را بررسی کنند و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار داشته باشند.»
او صحبت‌هایش را با ذکر مثالی ادامه می‌دهد: «به‌عنوان نمونه برنامه‌های تمرینی برای اغلب ورزشکاران مبهم است و روش انجام حرکات را نمی‌دانند. همین عاملی است که وقت و انرژی بسیار زیادی از مربیان می‌گیرد؛ اما اپلیکیشن ما این مشکل را حل کرده است و برنامه تمرینی مربی را از طریق توضیحات متنی و نمایش ویدئویی حرکات، به‌شکل هوشمند و تعاملی به ورزشکار آموزش می‌دهد؛ درنتیجه شاگرد در باشگاه یا منزل می‌تواند برنامه‌اش را به‌صورت اصولی، صحیح و دقیق انجام دهد.»
این کارآفرین ورزشکار می‌افزاید: «یکی از قابلیت‌های مهم پلتفرم ایران‌بدن برای مربیان و متخصصان تغذیه، این است که حین طراحی برنامه غذایی، مجموع کالری برنامه و میزان اختلاف آن با هدف شاگرد (مثل کاهش یا افزایش وزن) و حتی درصد اطلاعات تغذیه‌ای بر حسب وزن شاگرد محاسبه شده و به مربی نمایش داده می‌شوند. به این شکل برخلاف روش سنتی، مربی نیاز به هیچ‌گونه محاسبات دستی ندارد و در زمان وی صرفه‌جویی زیادی می‌شود.»
او در انتهای صحبت‌هایش ضمن اشاره به نقش سامانه ایران‌بدن در تشویق جامعه به ورزش‌کردن و کمک به حفظ سلامتی آنها، خاطرنشان می‌کند: «شرکت درسا قشم رسالت خود را خدمت به سلامتی و تناسب اندام عموم مردم و همچنین کمک به اشتغال‌زایی در جامعه ورزشی کشور می‌داند.
در همین راستا امیدواریم مسئولین و نهادهایی مانند فدراسیون پرورش‌اندام، فدراسیون پزشکی ورزشی و ... با فرهنگ‌سازی درمورد خدمات آنلاین و رفع موانع موجود، به‌ویژه در بحران کرونا، از ما حمایت کنند تا بتوانیم پلتفرم ایران‌بدن را توسعه داده و به روند حرکت شرکت‌مان در مسیری که برایش ترسیم کرده‌ایم، سرعت ببخشیم.»



مزایای رقابتی سامانه «ایران‌بدن»
رئیس هیأت‌مدیره مجموعه درسا قشم در خصوص برتری‌هایی که این پلتفرم نسبت به رقبایش دارد و باعث جذب کاربران می‌شود، این‌گونه می‌گوید: «ایران‌بدن، اولین و تنها سامانه‌ای است که خدمات برنامه‌های تمرینی و غذایی را به‌صورت یکپارچه و جامع ارائه می‌دهد. از سوی دیگر این پلتفرم هم دارای اپلیکیشن موبایلی و هم وبسایت است و در این مورد نیز هیچ‌گونه محدودیتی برای کاربران ندارد.»
عباس طاهری در ادامه می‌گوید: «مدیریت اپلیکیشن ایران‌بدن کاملا در اختیار مشتری است و می‌تواند با اسم و برند خودش فعالیت کند. لازم به‌ذکر است که ما هیچ سهمی از درآمد مشتریان دریافت نمی‌کنیم. همچنین سامانه ایران‌بدن در تعداد و کیفیت حرکات تمرینی بی‌همتا است و به‌روزرسانی رایگان و پشتیبانی بسیار مطلوب از دیگر ویژگی‌هایی هستند که در رقابت با نرم‌افزارهای مشابه، به سامانه ما برتری می‌دهد.»