سرقت گوشی برای هدیه روز مادر

سرقت گوشی برای هدیه روز مادر

پسر جوان که برای هدیه روز مادر، گوشی مسافری را سرقت کرده بود در جلسه محاکمه درخواست بخشش کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل و با گزارش سرقت از مرد مسافری آغاز شد. شاکی به ماموران گفت: از فیروزکوه به مقصد یکی از شهرهای شمالی سوار پرایدی شدم که راننده در میان راه تغییر مسیر داد و در محل خلوت با تهدید چاقو، گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد.
ماموران با ردیابی گوشی سرقت‌شده به پیرزن 70ساله‌ای رسیدند که او در تحقیقات گفت: پسرم این گوشی را به‌عنوان هدیه روز مادر به من کادو داد. من نمی‌دانستم گوشی را چطور به دست آورده است.
در ادامه پسر این زن نیز دستگیر شد و با اعتراف به این سرقت گفت: بعد از فوت پدرم، از مادر پیرم نگهداری می‌کردم. کار درست و حسابی نداشتم و گاهی مسافرکشی می‌کردم. روز مادر، پولی نداشتم تا برای مادرم کادو بخرم. به فکر سرقت افتادم و با تهدید، گوشی تلفن مسافر را سرقت کردم تا به مادرم کادو بدهم. به دلیل این‌که سابقه‌دار نیستم فکر نمی‌کردم پلیس مرا شناسایی کند. مادرم از ماجرا خبر نداشت و مقصر نیست.
پرونده این سرقت برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه دادگاه، شاکی شکایت خود را مطرح کرد و متهم گفت: برای خوشحال کردن مادرم دست به این کار زدم. از کار خود پشیمانم و درخواست بخشش دارم. می‌دانم کارم اشتباه بود.
در ادامه وکیل متهم نیز از شاکی خواست او را ببخشد و گفت: مادر متهم سالخورده و تنها است. او برای خوشحال کردن مادرش کار اشتباهی کرد که باعث شد به دردسر بیفتد. درخواست دارم او را به خاطر مادرش ببخشید.
در پایان قضات چند روز به شاکی فرصت دادند که اگر می‌تواند، متهم را ببخشد و بعد از این فرصت حکم صادر کنند.