انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

 افزایش کاندیداها
5اردیبهشت80 نامزدها با قطعیت بیشتری از اعلام حضور خود در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حرف می‌زدند که سیدمنصور رضوی یکی از این افراد بود. وی که عضو شورای‌شهر تهران بود اعلام کرد که به‌صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.
 برنامه‌های دولت امید
5اردیبهشت84 علی لاریجانی، نامزد اصولگرا در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود برنامه دولت امید را ارائه و یکی از مهم‌ترین طرح‌هایش در صورت پیروزی در انتخابات را ایجاد شغل اعلام کرد.
وی گفت: با سرمایه‌گذاری روی صنایع کوچک و تبدیلی و استفاده از ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای در کشور می‌توان بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرد.
عبدا... جاسبی، رئیس دانشگاه‌آزاد گفت: ورود هاشمی‌رفسنجانی به صحنه انتخابات قطعی است اما باید تا یکی دو هفته آینده صبر کرد.
در همین حال روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت‌نظام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تاریخ‌هایی که درمورد زمان اعلام موضع آقای هاشمی برای حضور در انتخابات اعلام می‌شود فقط براساس حدس و گمان گروه‌ها و افراد است و هنوز تاریخ قطعی برای اعلام حضور آقای هاشمی مشخص
نشده است.
احمد توکلی، نامزد احتمالی انتخابات هم گفت: نامزدهای متعدد اصولگرایان گرچه اشتراکاتی دارند اما دارای سوابق عملکردی و تفکرات متنوع هستند که آنها را از یکدیگر متفاوت می‌کند ولی همه آنها بر عدالت تاکید دارند.
 دیدگاه میرحسین موسوی درباره ولایت‌فقیه
5اردیبهشت88 احمد توکلی، نماینده تهران با اشاره به اقتصاد دولت‌سالار کشور در دوره نخست‌وزیری میرحسین موسوی و وجود برخی انحرافات و قانون‌شکنی‌ها در دولت نهم تاکیدکرد که تا آن روز هیچ‌یک از کاندیداها موردحمایت وی نیستند.
میرحسین موسوی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ولایت‌فقیه همواره جامعه ما را از کودتاها حفظ‌کرده و این قطعا عقیده سیاسی بنده است.
 ایده‌های اصلاح‌طلبانه برای اجماع
5اردیبهشت92، تاخیر دولت در اجرای اصلاحیه قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و تشکیل هیات‌اجرایی مرکزی که سال91 در مجلس تصویب شد انتقاداتی را به‌همراه داشته و معاون نظارت رئیس‌مجلس از برگزاری جلسه‌ای در پارلمان برای پیگیری این موضوع خبر داد.
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری در نشست خبری با خبرنگاران، ایده لویی‌جرگه اصلاح‌طلبان را مطرح کرد و گفت: اصلاح‌طلبان یک هیات حکمیت تشکیل دهند یا 35حزب اصلاح‌طلب طی نشستی به تصمیم نهایی برسند یا این‌که نظرسنجی‌ها را درباره نامزدها دنبال کنند که به نظر من بهترین راه
نظرسنجی است. حسن روحانی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مسجد حظیره یزد گفت: حذف یک جناح از کشور یک فکر کودکانه‌ ا‌ست و تمام جناح‌ها و تشکل‌ها باید در یک رقابت سالم با قواعد بازی برای دفاع از این کشور و البته با بیان نظراتشان وجود
داشته باشند.