بدترین تحفه تاریخ هند

بدترین تحفه تاریخ هند


هند با گزارش بیش از ۳۱۴هزار ابتلای جدید به بیماری کووید- ۱۹ حد نصاب جدیدی در تعداد آلودگی به ویروس کرونا به ثبت رساند.
به گزارش یورونیوز، مقام‌های هند اوضاع در کشور را بحرانی گزارش داده‌اند و کمبود تخت بیمارستان و اکسیژن سبب شده شرایط نگران‌کننده‌ای برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ پدید آید.
به ثبت رسیدن ۳۱۴هزار نفر بیمار جدید در تنها ۲۴ساعت در دومین کشور پرجمعیت جهان تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ را در این کشور به حدود ۱۵میلیون و ۹۰۰هزار نفر رساند. بر این اساس هند پس از ایالات متحده آمریکا در جایگاه دوم افراد مبتلا به ویروس کرونا قرار دارد. مقام‌های هندی می‌گویند در ۲۴ساعت گذشته 2104 نفر نیز از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس تعداد کل کشته‌شدگان کرونایی در این کشور به ۱۸۴هزار و ۶۵۷نفر افزایش یاقت.
رسانه‌های هندی گزارش می‌دهند بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود شدید تخت و دارو مواجه هستند و اکسیژن هم به میزان کافی در مراکز درمانی این کشور پیدا نمی‌شود. اوضاع به اندازه‌ای بحرانی است که دادگاه عالی دهلی نو، به دولت دستور داد اکسیژن را از مصارف صنعتی به سمت بیمارستان‌ها هدایت کند تا جان مردم نجات یابد. در همین حال گزارش‌های بسیاری در خصوص سرقت سیلندرهای اکسیژن از بیمارستان‌های این کشور منتشر شده است. خبرگزاری هند می‌گوید روز دوشنبه انبار یک بیمارستان در منطقه داموه در ایالت اوتار پرادش مورد دستبرد قرار گرفته و تعداد زیادی سیلندر اکسیژن از آنجا به سرقت رفته است. با این‌که موضوع به اطلاع پلیس رسیده‌است اما مقام‌های انتظامی هنوز نتوانسته‌اند سرنخی از سارقان اکسیژن پیدا کنند.