ارتباط انسانی از راه‌ دور

ارتباط انسانی از راه‌ دور

مترجم: نگین یشمی دانش


دوران عالمگیری کرونا ما را ناچار به استفاده از اشکال جدید ارتباطی به‌طور گسترده کرده است. ارتباط از راه دور شاید ابتدا سخت و نشدنی تلقی می‌شد اما حالا حتی بعضی شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند برای همیشه دورکار باشند. این شکل از ارتباطات را می‌توان به‌ این صورت دسته‌بندی کرد:
ارتباطات شخصی: ارتباطات شخصی در دوران عالمگیری کرونا اغلب به شکل از راه دور دنبال می‌شدند. پیام‌رسان‌هایی که در گذشته ممکن بود فقط برای ارتباطات خاص یا گروه‌های کاربری مشخصی استفاده داشته باشند حالا محور این ارتباطات هستند. بسیاری از پیام‌رسان‌ها به ابزارهای جدید صوتی و تصویری مجهز شده‌ و بسیاری از تفریح‌ها و برنامه‌های مختلف نیز از طریق اینترنت و از راه دور تجربه می‌شوند.
ارتباطات تحصیلی و کاری: شاید کمی پیشتر هدایت یک جلسه ۱۵۰نفره در ابزارهای آنلاین ناممکن به‌نظر می‌رسید اما حالا زوم از موفق‌ترین ابزارها برای این کار است. هدایت کلاس‌های آموزشی یا دفاتر کاری از راه دور مخالفان سرسختی داشت که این امر را غیرممکن توصیف می‌کردند اما حالا تقریبا تمام دانشگاه‌ها در سراسر دنیا به‌صورت دوردرسی فعالیت می‌کنند. ابزارهای بسیاری در این دوره توسعه داده شدند و روش‌های کنترل پروژه آنلاین حالا بیش از هر زمانی در کسب‌وکارها استفاده می‌شوند.
ارتباطات جمعی: ارتباطات جمعی حالا در محیط‌های مختلف و از راه دور هدایت می‌شود و شبکه‌های اجتماعی رکن اصلی این ارتباطات هستند. بسیاری از نمایشگاه‌ها، سمینارها و نشست‌های آنلاین در این دوره برگزار شده و از کلاب‌هاوس می‌توان به عنوان یکی موفق‌ترین ابزارهای شکل‌گرفته در این دوران نام برد.