رئیسی: لغو تحریم‌ها نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود

رئیسی: لغو تحریم‌ها نباید دستاویز دعواهای سیاسی شود


رئیس قوه‌قضاییه گفت: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی و وقت‌کشی شود.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌عالی قوه‌قضاییه افزود: باید به کسانی که مسؤول پیگیری و تحقق مطالبات ایران برای لغو تحریم‌ها هستند متذکر شد که به طرف مقابل اجازه وقت‌کشی ندهند.
رئیس قوه‌قضاییه در بخش دیگری از سخنانش «شوراها» را نهادی برآمده از قانون اساسی و جلوه‌ای از حاکمیت اراده مردم نسبت به زندگی خودشان دانست و گفت: برخی شوراها خدمات زیادی انجام داده‌اند و خوشنام هستند و مردم هم به آنها اعتماد دارند. اما برخی نیز مشکلاتی داشته‌اند که پرونده‌های متعدد و قابل توجهی برای آنها در مراجع قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
رئیس قوه‌قضاییه در عین حال خاطرنشان کرد: نهاد شوراها دارای مشکلاتی ساختاری است که اگر به آنها توجه نشده و این مشکلات به‌صورت ریشه‌ای حل نشوند، همواره شاهد بروز آسیب‌ها و مشکلات خواهیم بود.
رئیسی با بیان این که همکاران دستگاه قضا در جریان رسیدگی به پرنده‌های مربوط به شوراها، آسیب‌ها را احصا کرده‌اند که جمع‌بندی آن را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار می‌دهند، از مسؤولان مربوط خواست حل مشکلات ساختاری شوراها را با جدیت پیگیری کنند. همچنین رئیس قوه‌قضاییه با بیان این که تعداد مراجعان به دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه می‌تواند کاهش یابد، به مدیران و کارکنان همه دستگاه‌ها به‌ویژه همکاران دستگاه قضا متذکر شد اگر کار مراجعه‌کنندگان به آنها در همان مراجعات اولیه قابل حل است، چرا باید به گونه‌ای عمل شود که نیاز به مراجعه دوباره باشد.
رئیسی افزود: شرایط کرونایی اقتضاء می‌کند کارکنان همه ادارات خصوصا همکاران دستگاه قضا بدانند از وظایف مهم اسلامی و ملی و اداری این است که کار مردم را به‌موقع انجام دهیم تا مجبور به مراجعه دوباره و غیرضروری افراد نباشند.
رئیس دستگاه قضا با تقدیر از همت مضاعف همکاران قضایی در ایام کرونایی برای رسیدگی به پرونده‌ها و کار مردم متذکر شد: امروز راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی و راهبرد ما ایجاد امید است تا مردم احساس کنند کارشان در ادارات و سازمان‌ها به سهولت و سرعت انجام می‌شود.
رئیسی تأکید کرد: وقتی یک خانم یا آقایی برای تظلم‌خواهی به یک واحد قضایی مراجعه می‌کند، نباید دغدغه دیگری بر رنج و دغدغه‌اش اضافه شود، بلکه باید مشکل او را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: امروز ما توان و امکانات حل مشکلات و رفع ظلم از آنها را داریم و این ظرفیت‌ها باید به‌موقع و در زمان خودش به کار گرفته شود تا کار مردم زودتر انجام شود و امیدواری در جامعه افزایش یابد.