مرور و عبور

مرور و عبور

ژاندارک ایرانی، ملی شد
مدرسه و کلیسای ژاندارک از سوی سازمان میراث‌فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. این بنا ازجمله مدارسی است که 100سال قبل از سوی مبلغان مذهبی کشورهای خارجی در ایران و با معماری مارکف روسی ساخته شده است. ساخت این مدرسه مربوط به سال 1310 قمری است و خصوصیات سبکی و کالبدی آن شبیه مدرسه البرز است. ساختمان مدرسه و کلیسا در ردیف ساختمان‌هایی با سبک التقاطی است که در آن از طرح‌ریزی‌های کاربردی برون‌گرا و ایده‌های اروپایی در معماری و اجزا و فرم‌های معماری ایرانی بهره برده شده. (صفحه 16)




انصراف کوئنتین تارانتینو از ساخت کلئوپاترا
کوئنتین تارانتینو فیلم کلئوپاترا جونز را کارگردانی نمی‌‌کند. هنوز کارگردان جدید این فیلم اکشن انتخاب نشده است. البته تهیه‌کنندگان فیلم هم عجله‌ای برای انتخاب کارگردان ندارند چراکه فیلم تا سال آینده میلادی جلوی دوربین نمی‌رود. گفته می‌شود فیلم حال‌وهوای تازه‌ای بین فیلم‌های اکشن دارد. علت عدم توافق تارانتینو با تهیه‌کنندگان اعلام نشده است. این کارگردان شش‌سال قبل با فیلم پالپ‌فیکشن در سطح وسیعی مطرح شد. برخی از منتقدان بر این باورند که شهرت او کاذب است و به‌زودی فراموش می‌شود. (صفحه 3)


دیدار جمعی از مهمانان کنفرانس
 حمایت از انتفاضه با رهبر معظم انقلاب
جمعی از مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین روز پنجشنبه با حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای دیدار کردند. در این دیدار رهبر معظم انقلاب از کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به‌عنوان حرکتی بسیار مهم در جهت تقویت روحیه ملت فلسطین و جهان اسلام یاد و تاکید کردند: کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای بزرگ و توانمند باید به صورت حقیقی وارد میدان کمک به مردم فلسطین شوند. مهم‌ترین وظیفه شرکت‌کنندگان در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین رساندن پیام آن به نقاط مختلف جهان اسلام است. (صفحه یک)



تنش میان چین و آمریکا بر سر تایوان
چین گفته به هر قیمتی شده تایوان را ضمیمه خاک خود خواهد کرد. دولت چین همچنین به آمریکا هشدار داد که بیدار شود و خطر فروش سلاح به تایوان را درک کند. واحد مرکزی خبر نوشت: تنش میان چین و آمریکا در پی تصمیم جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور آمریکا برای فروش سلاح به تایوان تشدید شده است. چین معتقد است فروش سلاح‌های پیشرفته به تایوان موجب تهدید وحدت چین و تایوان است. (صفحه 14)


حذف آغاسی از مسابقات تنیس آتلانتا
مسابقات تنیس آتلانتا با برگزاری چند دیدار دنبال شد و یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دوره حذف تنیس‌باز معروف آمریکایی آندره آغاسی بود.
آغاسی در دیداری برابر تنیس‌باز فرانسوی در دو ست پیاپی شکست را پذیرفت و از گردونه مسابقات حذف شد. نیکولاتمان، تنیسور جوان فرانسوی توانست آغاسی را در دو ست مغلوب خود کند تا او یکی از اولین حذف‌شده‌های مشهور این دوره لقب گیرد. (صفحه 15)