سرقت محموله‌های میلیاردی از سوی ماموران قلابی

سرقت محموله‌های میلیاردی از سوی ماموران قلابی

‌ نگهبان انبار که با همدستی پنج نفر از دوستانش با جعل عنوان پلیس، مسلحانه محموله‌های باری را سرقت می‌کردند ،بازداشت شد. پلیس همدستان او را هم شناسایی و دستگیر کرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم ، بیست وچهارمین روز اسفند سال گذشته عابری به پلیس 110 تهران اطلاع داد  مردی را دست و پا بسته  دراطراف بیابان‌های قلعه‌نو یافته و نجات داده است. ماموران برای بررسی ماجرا به آنجا رفتند و از مرد نجات‌یافته تحقیق کردند که او گفت‌: ازانباری در کهریزک ۲۱۵ کارتن سیگار‌ خارجی بار زده و به سمت شهر اصفهان  ادامه مسیر دادم تا محموله را به مقصد و نزد صاحبش برسانم اما درمنطقه شورآباد وقتی برای بررسی لاستیک‌ها می‌خواستم از خودرو پیاده شوم‌ دو نفر که می‌گفتند پلیس هستند و مسلح بودند، ازدو خودروی پژو و پراید ‌پیاده شده و وارد خودرویم شدند. آنها با بستن دستان‌، پاها وچشمانم مرا ربوده و ‌پنج ساعت به گروگان گرفتند و راه افتادند و همدستان‌ آنها ما را اسکورت ‌می‌کردند‌. بعد مرا ‌در بیابان رها کرده و با سرقت محموله متواری شدند.
پرونده قضایی تشکیل و به اداره یکم پلیس‌ آگاهی تهران ارسال شد‌. جست‌و‌جوها همچنان ادامه داشت تا این‌که رد نگهبانی به نام شایان که در انبارهای کهریزک و شورآباد‌ کار می‌کرد و ماجرای انتقال این محموله را می‌دانست‌، در این پرونده به دست آمد و قبل از این‌که ‌بتواند یک محموله پارچه سرقتی را بفروشد، بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات پلیسی اعتراف کرد و گفت‌: نگهبان انبارهای کهریزک و شورآباد بودم واز وضعیت  تردد محموله‌ها اطلاع داشتم. حتی با برخی رانندگان در آنجا آشنا و نوع محموله و ارزش آن را می‌دانستم. نقشه سرقت‌ها راطراحی کرده و با پنج‌ هم‌محلی‌ام درمیان گذاشتم که با من همراه شدند. برای اجرای نقشه ،تجهیزات پلیسی و اسلحه خریدیم.
‌وی افزود‌: بعداز آن‌که رانندگان با محموله‌ها راه می‌افتادند، با جعل عنوان پلیس راهشان را در جاده سد کرده و مسلحانه آنها را با محموله ربوده و بعد از ساعتی گروگان را دست و پا بسته رها کرده و محموله را فروخته و پولش را میان خود تقسیم می‌کردیم.
سردار علیرضا‌ لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: ‌با اعتراف متهم‌، پنج همدست او نیز شناسایی و بعداز دستگیری به جرایم‌شان اعتراف کردند.‌ متهمان به سرقت دو محموله سیگار به ارزش سه‌ونیم میلیارد‌ تومان‌ و دو محموله پارچه هر کدام به ارزش حدود دو میلیارد تومان اعتراف کردند.